Featured projects
Community-Engaged Learning within the medical curriculum
This project investigates second-year medical students’ learning in a CEL-course
The roles of teachers in interdisciplinary and flexible education
This project conducts a literature review and develops a conceptual framework to identify the required equipment for teachers in interdisciplinary and flexible education.
Technological support for student self-assessment
This project reviews the implementation of technology in student self-assessment interventions
All projects
Herziening verdiepingspakketten in de BA Media en cultuur
Dit project heeft als doel om vijf nieuwe interdisciplinaire en thematisch georiënteerde verdiepingspakketten te ontwerpen.
Het ontwerpen van afstandsonderwijs gericht op samenwerkend leren
Hoe kunnen bètadocenten afstandsonderwijs ontwerpen gericht op samenwerking en communityvorming?
Het ontwikkelen en implementeren van de online cursus “BoMToM”
Het project beoogt een interactieve online cursus te ontwikkelen voor professionele training in mondelinge toetsing voor docenten en student-assistenten.
Hidden Curriculum
This project develops a toolbox to help unpack, expose, materialize, and challenge the hidden curriculum.
History Teaching Platform: als community of practice
Dit consolidatieproject heeft ten doel om het History Teaching Platform in te bedden en (intern) te verduurzamen.
Hospital communications in minor Medical Humanities
In this project Medical and Humanities students co-created educational material together with patients.
HPS Engaged: teaching for critical engagement with science
A new track merging expertise from History and Philosophy of Science with Science Education and Communication masters will be developed.
I am Utrecht, Interdisciplinary Community Project (IMU)
The project aimed to foster continuous student engagement with social partners, cultivating sense of ownership over societal issues in Utrecht.
Immersive Chemistry Education (ICE)
The project aims to integrate fundamental chemistry and catalysis with analytical techniques via interactive virtual labs.
Impact met onderzoek: Nieuw onderwijsmodel voor opleidingsbreed onderzoeksseminar B&O-master
Dit project heeft als doel het evalueren en herzien van het onderzoeksseminar voor B&O-masterstudenten op leerdoelen, programmering en toetsing.
Implementation of organizational inquiry and theatre as a new teaching format for REBO
The project aims to design, implement, and evaluate a new immersive teaching format for higher-level learning.
Improving feedback requests to foster feedback literacy
The role of feedback requests in shifting from assessment of learning to assessment for learning