Featured projects
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
Minor Taal, Recht en Cultuur
Dit project heeft als doel om de minor Taal, Cultuur en Recht interdisciplinair te verbeteren en verduurzamen.
All projects
History Teaching Platform: als community of practice
Dit consolidatieproject heeft ten doel om het History Teaching Platform in te bedden en (intern) te verduurzamen.
Hospital communications in minor Medical Humanities
In this project Medical and Humanities students co-created educational material together with patients.
HPS Engaged: teaching for critical engagement with science
A new track merging expertise from History and Philosophy of Science with Science Education and Communication masters will be developed.
I am Utrecht, Interdisciplinary Community Project (IMU)
The project aimed to foster continuous student engagement with social partners, cultivating sense of ownership over societal issues in Utrecht.
Immersive Chemistry Education (ICE)
The project aims to integrate fundamental chemistry and catalysis with analytical techniques via interactive virtual labs.
Impact met onderzoek: Nieuw onderwijsmodel voor opleidingsbreed onderzoeksseminar B&O-master
Dit project heeft als doel het evalueren en herzien van het onderzoeksseminar voor B&O-masterstudenten op leerdoelen, programmering en toetsing.
Implementation of organizational inquiry and theatre as a new teaching format for REBO
The project aims to design, implement, and evaluate a new immersive teaching format for higher-level learning.
Inclusive Science Teaching: Enriching and scaling up a workshop for teachers
The project plans a workshop for teachers and students to discuss Inclusive Science Teaching, aiming for improved inclusive education practices.
Increasing accessibility of field-based Geoscience learning
The project aims to develop an interactive virtual fieldtrip enhancing geoscience inclusivity and accessibility.
Inspelen op individuele verschillen in academische (schrijf)vaardigheden
Dit project beoogt academische (schrijf)vaardigheden en feedbackgebruik van studenten aan te pakken met een feedback-portfolio en Academic Skills Database.
Interactive learning experiences with open source Jupyter Notebooks
The project assesses a non-commercial data analysis tool for integration into bachelor and master programs to address contemporary needs.
Interculturele competenties
Dit project richt zich op de bevordering van interculturele competenties van studenten, docenten en staf van de UU.