Featured knowledge items
Why focus on internationalisation?
This report presents internationalisation as an important aspect of education and research at Utrecht University and it highlights the opportunities for further common growth.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
Adaptieve expertise in het werk
Gesprekskaart als hulpmiddel voor docenten en studenten om in gesprek te gaan over adaptieve expertise.
All knowledge items
Active Learning
This article briefly explains Active learning and what effects it can have on students' performance.
Activerende werkvormen
Praktijkgids met activerende werkvormen, ontwikkeld door UMC Utrecht.
Adaptieve expertise in het werk
Gesprekskaart als hulpmiddel voor docenten en studenten om in gesprek te gaan over adaptieve expertise.
Basismodel voor intervisiegesprekken
Stapsgewijze leidraad voor een intervisiegespek.
Beoordelingsformulier (wetenschappelijk) presenteren
Uitgebreide rubric (als pdf) voor het beoordelen van (wetenschappelijke) presentaties.
Betere leerprestaties als je flipping the classroom toepast?
Bij Flipping the classroom is (FTC) bekijken studenten thuis de instructie en verwerken zij de leerstof met de docent in de onderwijsruimte.
Co-creatie en docent-studentpartnerschap
Wat is co-creatie? Wat levert het op en wat zijn belangrijke aandachtspunten bij dit partnerschap tussen docent en student?
Developing a curriculum
Background and explanation on developing a curriculum.
Digitaal toetsen
Voor digitale summatieve toetsen (voor een cijfer) en formatieve toetsen (oefeningen/oefentoetsen) worden bij de UU Remindo en Numworks gebruikt.
Do’s en don’ts in hybride onderwijs
Wat zijn de voor- en nadelen van hybride onderwijs?
Ervaring opdoen met het interdisciplinaire onderzoeksproces
Een 'pressure cooker' die docenten de gelegenheid geeft om ervaring op te doen met het interdisciplinair onderzoeksproces.
Feedbackinstrumenten
Informatie en instrumenten die je als docent kunnen helpen bij het doorlopen van de feedbackscyclus.