Featured projects
Integration of AI-Avatars in Higher Education: Investigating the Impact on Learning Outcomes
The project encapsulates the integration of generative-AI based avatars in key courses and to conduct research that will investigate the impact on student learning outcomes, engagement levels, staff perception, workload, and overall satisfaction.
Academische schrijfcursussen voor wetenschappelijk personeel
Het doel van dit project is om twee nieuwe academische schrijfcursussen te ontwikkelen voor wetenschappelijk personeel binnen GSNS en GSLS.
Projectvoorstel Feedback en Programmatisch toetsen ZGS- 24/25
De bacheloropleiding Zorg, gezondheid en samenleving (ZGS) is een interdisciplinair programma, waarbij samengewerkt wordt tussen de faculteiten Bètawetenschappen, Diergeneeskunde en Geneeskunde. Door deze samenwerking zijn de docenten afkomstig...
All projects
‘Tussen theorie en praktijk’ vakdidactisch ontwerponderzoek
Het doel van dit project is het dichten/verkleinen van de kloof tussen theoretische kennis en praktijkervaring van vreemde talen studenten.
A challenge-based interdisciplinary undergraduate concept fostering translational medicine
This project aims to develop an interdisciplinary challenge-based educational concept to implement translational medicine in undergraduate (bio)medical education.
A model for self-assessment of learning artefacts
The project aims to outline key aspects for promoting self-assessment of learning artifacts in higher education.
Aardwetenschappen in de maatschappij
De vernieuwde Aardwetenschappen bachelor zal een vak toevoegen ter bevordering van studenten als aardwetenschappers in de samenleving.
Academic Buddy
In dit project geven native speakers feedback aan Nederlandse studenten om hun taalvaardigheid te verbeteren en om internationalisering te bevorderen.
Academic Interdisciplinair Life Sciences Master’s programme
The project aims to propose a 2-year interdisciplinary Master's program within GSLS, connecting strategic themes and Life Sciences hubs.
Academisch Engels in de Bachelor Geneeskunde (vervolgproject)
Deze studie heeft als doel om Engelse vaardigheden bij bachelorstudenten Geneeskunde te verbeteren.
Academische schrijfcursussen voor wetenschappelijk personeel
Het doel van dit project is om twee nieuwe academische schrijfcursussen te ontwikkelen voor wetenschappelijk personeel binnen GSNS en GSLS.
ACT: een ACtiegericht Toetsmodel voor innovatief onderwijs
Het project presenteert een actiegericht toetsmodel gebaseerd op effectuation-theorie, dat vijf leidende principes voor waardecreatie in onzekerheid omvat.
Activating Anthropology: Engendering deep learning through activating teaching tools
The aim of this project is to engender deeper learning among cultural anthropology students through activating teaching tools.
After the dust settles
This project investigated the civilian harm effects of the Dutch airstrike in Hawija (Iraq).
AI in Higher Education
This USO project seeks to strengthen reflective awareness among staff and students about the risks and possibilities of generative AI.