Featured knowledge items
Digitaal toetsen
Voor digitale summatieve toetsen (voor een cijfer) en formatieve toetsen (oefeningen/oefentoetsen) worden bij de UU Remindo en Numworks gebruikt.
Programmatisch toetsen
Bij programmatisch toetsen staat het leren van de student centraal en wordt de student voorzien van betekenisvolle en rijke feedback om zichzelf te ontwikkelen.
Interpersoonlijke relaties in het onderwijs
Wat is het interpersoonlijke perspectief en hoe kun je dit als docent inzetten in je interactie met studenten?
All knowledge items
Active Learning
This article briefly explains Active learning and what effects it can have on students' performance.
Activerende werkvormen
Praktijkgids met activerende werkvormen, ontwikkeld door UMC Utrecht.
Beoordelingsformulier (wetenschappelijk) presenteren
Uitgebreide rubric (als pdf) voor het beoordelen van (wetenschappelijke) presentaties.
Betere leerprestaties als je flipping the classroom toepast?
Bij Flipping the classroom is (FTC) bekijken studenten thuis de instructie en verwerken zij de leerstof met de docent in de onderwijsruimte.
Co-creatie en docent-studentpartnerschap
Wat is co-creatie? Wat levert het op en wat zijn belangrijke aandachtspunten bij dit partnerschap tussen docent en student?
De effectiviteit van feedback op verschillende levels
Korte film (3 min.) waarin de effectiviteit van feedback op verschillende levels wordt uitgelegd.
Developing a curriculum
Background and explanation on developing a curriculum.
Digitaal toetsen
Voor digitale summatieve toetsen (voor een cijfer) en formatieve toetsen (oefeningen/oefentoetsen) worden bij de UU Remindo en Numworks gebruikt.
Do’s en don’ts in hybride onderwijs
Wat zijn de voor- en nadelen van hybride onderwijs?
Een basismodel voor intervisiegesprekken
Stapsgewijze leidraad voor een intervisiegespek.
Ervaring opdoen met het interdisciplinaire onderzoeksproces
Een 'pressure cooker' die docenten de gelegenheid geeft om ervaring op te doen met het interdisciplinair onderzoeksproces.
Feedbackinstrumenten
Informatie en instrumenten die je als docent kunnen helpen bij het doorlopen van de feedbackscyclus.