Featured knowledge items
Generative AI en schrijfopdrachten: kennis- en vaardighedenleerdoelen in het juridisch onderwijs
In dit project is geoefend met het op een valide manier inhoudelijke leerdoelen te toetsen van een interdisciplinaire BA cursus, terwijl studenten ook kunnen werken aan hun schrijfvaardigheid, al dan niet met behulp van GenAI.
Generative AI for Improving Experimental Design for Cognitive Psychology assignment
This project aimed to enhance experimental designs in a cognitive neuroscience course using Generative AI tools.
Routekaart naar preventieonderwijs
De maatschappelijke roep om meer aandacht voor preventie in de zorg wordt steeds sterker. De Routekaart naar Effectief Preventieonderwijs biedt opleidingen een praktische en onderwijskundige basis om preventie stevig te verankeren in hun curriculum.
All knowledge items
Active Learning
This article briefly explains Active learning and what effects it can have on students' performance.
Activerende werkvormen
Praktijkgids met activerende werkvormen, ontwikkeld door UMC Utrecht.
Adaptieve expertise in het werk
Gesprekskaart als hulpmiddel voor docenten en studenten om in gesprek te gaan over adaptieve expertise.
Basismodel voor intervisiegesprekken
Stapsgewijze leidraad voor een intervisiegespek.
Beoordelingsformulier (wetenschappelijk) presenteren
Uitgebreide rubric (als pdf) voor het beoordelen van (wetenschappelijke) presentaties.
Betere leerprestaties als je flipping the classroom toepast?
Bij Flipping the classroom is (FTC) bekijken studenten thuis de instructie en verwerken zij de leerstof met de docent in de onderwijsruimte.
Co-creatie en docent-studentpartnerschap
Wat is co-creatie? Wat levert het op en wat zijn belangrijke aandachtspunten bij dit partnerschap tussen docent en student?
Developing a curriculum
Background and explanation on developing a curriculum.
Digitaal toetsen
Voor digitale summatieve toetsen (voor een cijfer) en formatieve toetsen (oefeningen/oefentoetsen) worden bij de UU Remindo en Numworks gebruikt.
Do’s en don’ts in hybride onderwijs
Wat zijn de voor- en nadelen van hybride onderwijs?
Ervaring opdoen met het interdisciplinaire onderzoeksproces
Een 'pressure cooker' die docenten de gelegenheid geeft om ervaring op te doen met het interdisciplinair onderzoeksproces.
Feedbackinstrumenten
Informatie en instrumenten die je als docent kunnen helpen bij het doorlopen van de feedbackscyclus.