Featured knowledge items
Interpersoonlijke relaties in het onderwijs
Wat is het interpersoonlijke perspectief en hoe kun je dit als docent inzetten in je interactie met studenten?
Active Learning
This article briefly explains Active learning and what effects it can have on students' performance.
Toetsen met multiple choice (MC+)
Toetsen met multiple choice in 5 stappen: ontwerp, het maken van vragen, toets-afname, toetsanalyse en de uitslag bepalen.
All knowledge items
Honoursonderwijs en gerelateerde begrippen
Beschrijving en toelichting van talent, excellentie, begaafdheid, exceptionele prestaties en honoursonderwijs.
How do you assess interdisciplinary skills?
A rubric for assessing interdisciplinary skills regardless of the ‘product’ of the learning activity.
Improving the motivation of students
This item covers a selection of suggestions for interventions to improve students’ motivation.
Improving your students’ academic output: make your students information literate
Learning and teaching information literacy skills in the proper way benefits you and your students.
Informatierijke feedbackvragen
Met informatierijke feedbackvragen wordt de feedbackgever geholpen om feedback te geven die waar de ontvanger echt iets aan heeft.
Interdisciplinarity and the self-directed learner
Self directed learning in an interdisciplinairy context and the contribution of the complexity of projects and the responsibility of students.
Interdisciplinary Orientation: A Teacher’s Guide
A guide on how to incorporate the booklet “Interdisciplinary Orientation; Learning to navigate beyond your discipline” in your classroom.
Interpersoonlijke relaties in het onderwijs
Wat is het interpersoonlijke perspectief en hoe kun je dit als docent inzetten in je interactie met studenten?
Itembanken: een stappenplan
Stappenplan voor de ontwikkeling van een itembank.
Learning goals and Bloom’s Taxonomy
Learning goals can be formulated on different levels of learning. Blooms Taxonomy categorizes learning goals to different levels.
Leerlijnen in curriculum verbeteren en zichtbaar maken
Stappenplan en leerlijnentool om leerlijnen te verbeteren en zichtbaar te maken voor studenten en docenten.
Lessons learned van onderwijs tijdens COVID-19
In dit document wordt gereflecteerd op de uitdagingen en innovaties van het hybride- en afstandsonderwijs tussen voorjaar 2020 en voorjaar 2022.