Featured
Why focus on internationalisation?
This report presents internationalisation as an important aspect of education and research at Utrecht University and it highlights the opportunities for further common growth.
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
All
Using an adaptive learning system for optimal dissection class preparation
This study investigates if students engage in deeper learning activities during dissection class, when using an online adaptive learning system.
AI in Higher Education
This USO project seeks to strengthen reflective awareness among staff and students about the risks and possibilities of generative AI.
Toekomstgericht LIO-onderwijs
Dit project vernieuwt de leerlijn "Leren in Organisatie" om beter aan te sluiten op bachelor- en masterstudenten hun leertrajecten.
Podcasting Lab: Experimenting with Auditory Ethnography
The aim of this project is to provide students with the knowledge and skills to make their own podcast episodes and series.
Collaborative Online International Education Programme
The project aims to develop a solid program for teachers based on COIL principles to create internationally-focused courses.
The story library of medication use
Bachelor curricula underutilize videos. Pharmacology could enhance teaching through patient narratives and diverse representation in pre-clinical subjects.
Digitale ondersteuning vaardighedentraining
Dit project beoogt middels interactieve e-modules academische vaardigheden te trainen omtrent het omgaan met juridische informatie.
Lessons learned van onderwijs tijdens COVID-19
In dit document wordt gereflecteerd op de uitdagingen en innovaties van het hybride- en afstandsonderwijs tussen voorjaar 2020 en voorjaar 2022.
Onderwijs met Professionals
Het project ontwikkelt evidence-informed onderwijs voor professionals voor brede toepasbaarheid
Cursusevaluatie Communicating Science with the Public
Na de evaluatie van de cursus Communicating Science to the Public in periode 3 van 2019-2020 - die plotseling online gegeven moest worden in verband met Covid-19 - is de cursus geheel herzien en opnieuw online gegeven in periode 1 van 2020-2021.
Sturen op afstand
Ontwikkeling en implementatie van een cursus voor externe stagebegeleiders ter verbetering van feedbackvaardigheden.
Dieper leren door online peerfeedback
Ontwikkeling van peerfeedbackmethode die: 1. diep leren stimuleert, 2. (gedeeltelijk) online inzetbaar is en 3. schrijfproducten van studenten verbetert.