Featured projects
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
Minor Taal, Recht en Cultuur
Dit project heeft als doel om de minor Taal, Cultuur en Recht interdisciplinair te verbeteren en verduurzamen.
All projects
Geen interdisciplinaire bruggenbouwer zonder vaardigheden: een train-de-trainer project
Dit project heeft als doel om docenten zelfstandig interdisciplinaire vaardigheidstrainingen te laten verzorgen en integreren.
Generative Artificial Intelligence in Programming Education
The aim of this project is to explore the implications of generative AI tools on programming education
Get started and keep going with SoTL!
The aim of this implementation project is for more UU teachers ‘to get started and keep going!’ with SoTL.
Global Classroom in International Development Studies (Master)
The project promotes blended and challenge-based learning by creating a global, transdisciplinary classroom in the International Development Studies Master.
Global Health Practice: Connecting students and ongoing real-world global health projects
The course equips students with practical insights into real-world international global health projects, emphasizing both successes and challenges.
Guiding students in setting and executing self-set professional learning goals
This study examines how teachers guide students in setting and achieving self-directed learning goals during Challenge-Based Learning (CBL).
Health in socially vulnerable groups: learning through community engagement
This project aims to raise awareness and foster inclusiveness in medical students through community-based learning.
Helping students choose a course within interdisciplinary education
This project aims to develop a tool to assist students in choosing elective courses in an interdisciplinary context.
Herontwerpen van een cursus praktijkgericht onderzoek voor leraren
Het project heeft als doel om een cursus te herontwerpen waarin studenten en ervaren leraren gezamenlijk onderzoeksvaardigheden ontwikkelen.
Herziening verdiepingspakketten in de BA Media en cultuur
Dit project heeft als doel om vijf nieuwe interdisciplinaire en thematisch georiënteerde verdiepingspakketten te ontwerpen.
Het ontwikkelen en implementeren van de online cursus “BoMToM”
Het project beoogt een interactieve online cursus te ontwikkelen voor professionele training in mondelinge toetsing voor docenten en student-assistenten.
Hidden Curriculum
This project develops a toolbox to help unpack, expose, materialize, and challenge the hidden curriculum.