Featured projects
Contemplative techniques to improve student self-regulation
The impact of awareness meditation and introspection on student self-regulatory behavior
Improving student tutorial attendance and engagement
How do you promote student engagement and attendance in a chemistry bachelor’s course?
Next Generation Microscopy
Het doel van dit project is om een deel van de historische microscopische preparatencollectie te inventariseren, selecteren, digitaliseren en omzetten in virtuele practica voor meerdere bachelorcursussen Biologie.
All projects
Escaping the chasm: kennismaking blended onderwijsinnovaties
Ontwikkeling van een escape room om docententeams spelenderwijs kennis te laten maken met nieuwe onderwijstechnologieën.
Ethiek is de basis
Inleiding Hoewel ethiekonderwijs binnen de faculteit SW vaste plek heeft gekregen is van een samenhangend programma nog geen sprake, en bovendien is de vraag om studenten voor te...
Ethische reflectie optimaliseren
Project ter verbetering van ethiekonderwijs aan niet-filosofen en ter vergroting van het inzicht in de leereffecten van ethiekonderwijs.
Evaluatie ‘Creative Fiction and Non-Fiction: Utrecht Writing Workshop’
Met dit project werd de cursus 'Creative Fiction and Non-Fiction: Utrecht Writing Workshop' ontwikkeld en geëvalueerd.
Evaluating One Book One Campus: shared reading for inclusion and community building
This project analysis how participants perceive elements of One Book, One Campus contributing to enhancing university-wide inclusion and diversity.
Evaluation of a bias awareness training for teachers in bio-medical education
The aim of this study is to evaluate a bias awareness training for bio/medical teachers.
Experiences and challenges with challenge-based learning in educational sciences
How do students, lecturers, and external stakeholders experience the CBL course, and what challenges do they perceive within this context?
Formatief toetsen bij statistiek onderwijs
Formatief toetsen om gespreid leren te stimuleren
Formatieve Toetsing implementeren in M&S bachelor cursussen
Dit project streeft naar het ontwikkelen en implementeren van formatieve toetsing in de vijf verplichte M&S bachelor- en premastercursussen.
Formatieve Toetsing in M&S bachelor niveau 3 cursussen
In dit project worden formatieve activiteiten ontwikkeld en geïmplementeerd in de M&S bachelor niveau 3 cursussen.
Frans als 21st century skill
De opleiding Frans hoopt met studentgericht leren en technologie in fysieke en virtuele onderwijsruimtes de ontwikkeling tot 'young professional' te verbeteren.
Game-based learning of European Competition Law
The project aims to enhance master-level competition law classes through a Monopoly-based, game-learning approach.