Featured projects
Leren van LinC
Dit project onderzoekt de aanpak, leerresultaten en impact van het programma Leiderschap in Cultuur (LinC).
The effect of the Life Sciences and Society programme on professional identity
This project aims to investigate the impact of the Life Sciences and Society (LSS) programme on former students’ professional identity formation through qualitative research methods.
Understanding internationalisation
This project aims to improve our understanding of internationalisation of higher education by measuring the influences of academic disciplines and their related professional fields.
All projects
Equality in two tracks Literary Studies
The project focuses on the equality in courses which were taught in both Dutch and English.
Escaping the chasm: kennismaking blended onderwijsinnovaties
Ontwikkeling van een escape room om docententeams spelenderwijs kennis te laten maken met nieuwe onderwijstechnologieën.
Ethiek is de basis
Inleiding Hoewel ethiekonderwijs binnen de faculteit SW vaste plek heeft gekregen is van een samenhangend programma nog geen sprake, en bovendien is de vraag om studenten voor te...
Ethische reflectie optimaliseren
Project ter verbetering van ethiekonderwijs aan niet-filosofen en ter vergroting van het inzicht in de leereffecten van ethiekonderwijs.
Evaluatie ‘Creative Fiction and Non-Fiction: Utrecht Writing Workshop’
Met dit project werd de cursus 'Creative Fiction and Non-Fiction: Utrecht Writing Workshop' ontwikkeld en geëvalueerd.
Evaluating One Book One Campus: shared reading for inclusion and community building
This project analysis how participants perceive elements of One Book, One Campus contributing to enhancing university-wide inclusion and diversity.
Evaluation of a bias awareness training for teachers in bio-medical education
The aim of this study is to evaluate a bias awareness training for bio/medical teachers.
Formatieve Toetsing implementeren in M&S bachelor cursussen
Dit project streeft naar het ontwikkelen en implementeren van formatieve toetsing in de vijf verplichte M&S bachelor- en premastercursussen.
Frans als 21st century skill
De opleiding Frans hoopt met studentgericht leren en technologie in fysieke en virtuele onderwijsruimtes de ontwikkeling tot 'young professional' te verbeteren.
Game-based learning of European Competition Law
The project aims to enhance master-level competition law classes through a Monopoly-based, game-learning approach.
Gaming for change
This project aims to develop a Sustainability Game for all bachelor programmes of Utrecht University.
Geen interdisciplinaire bruggenbouwer zonder vaardigheden: een train-de-trainer project
Dit project heeft als doel om docenten zelfstandig interdisciplinaire vaardigheidstrainingen te laten verzorgen en integreren.