Featured projects
Leren van LinC
Dit project onderzoekt de aanpak, leerresultaten en impact van het programma Leiderschap in Cultuur (LinC).
The effect of the Life Sciences and Society programme on professional identity
This project aims to investigate the impact of the Life Sciences and Society (LSS) programme on former students’ professional identity formation through qualitative research methods.
Understanding internationalisation
This project aims to improve our understanding of internationalisation of higher education by measuring the influences of academic disciplines and their related professional fields.
All projects
Crashing into PPE Interdisciplinarity?
PPE and History Bachelor started the program with teaching interdisciplinary research.
Creating an Interdisciplinary Bachelor course: Living Pasts
In dit project wordt een bachelorcursus ontwikkeld waarin studenten de maatschappelijke en historische waarden van stedelijk erfgoed onderzoeken.
Creating Community Engagement in Higher Education. Appreciative Inquiry into Developing an Action Learning Course at Utrecht University
The study provides the story of re-designing a community-engaged learning course – Action, learning and impact (ALI) – at Utrecht University. Project description The methodology follows the principles...
Crisis to resilience: Student empowerment in the climate emergency and beyond
The project aims to bolster students' individual and social resilience and agency towards climate action, as well as enhancing their general resilience.
Critical thinking in undergraduate humanities education: Co-creating intended learning outcomes
This project concerns the ability to think critically as learning outcome in the context of undergraduate education in the humanities.
Curriculumherziening bachelor en master Geneeskunde
De bachelor en master Geneeskunde zijn gestart met een curriculumherzieningsproject. Beide projecten zijn gestart vanuit de wens en noodzaak om te veranderen door nieuwe ontwikkelingen.
Curriculumherziening Klinische Gezondheidswetenschappen (KGW)
Dit project heeft als doel het KGW-curriculum te herzien.
Cursusevaluatie Communicating Science with the Public
Na de evaluatie van de cursus Communicating Science to the Public in periode 3 van 2019-2020 - die plotseling online gegeven moest worden in verband met Covid-19 - is de cursus geheel herzien en opnieuw online gegeven in periode 1 van 2020-2021.
Da Vinci Program – A design thinking approach to a student experience
The project aims to engage Master students in interdisciplinary, challenge-based learning to develop sustainable solutions and train as changemakers.
Data-Driven Equality Lab (DDEL): Enacting Interdisciplinary Strategies for Unravelling Structural Discrimination
The project aims to design a lab for students to collect and analyze data on structural inequality.
Data, ethiek en privacy: informatie voor studenten
Dit project heeft als doel een uniform informatiepakket over data, ethiek en privacy voor studenten te creëren.
Dedicated Days IPE – LOIS (Longitudinaal Onderwijs Interprofessioneel Samenwerken)
Dit project beoogt een longitudinale leerlijn te creëren met vaste interprofessionele onderwijsdagen per leerjaar van de deelnemende opleidingen.