Featured projects
Student confidence and ability in interpreting scientific literature
Supporting scientific literacy using the CREATE method
Developing (inter)professional identity of medical, pharmacy and nursing students
Learning across disciplines to build (inter)professional identity
Formatief toetsen bij statistiek onderwijs
Formatief toetsen om gespreid leren te stimuleren
All projects
Online peer feedback for interdisciplinary learning
The study investigates interdisciplinary learning from both online and face-to-face peer feedback.
Ontwerpen als competentie van REBO-studenten
In REBO-onderwijs zijn onderzoek, theorie en analyse sterk, maar designgericht onderwijs krijgt relatief weinig aandacht. Dit project ontwikkelt nieuwe onderwijsvormen.
Ontwikkelen van bachelor laboratoriumonderwijs
Dit USO-project beoogt breed interdisciplinair bachelor laboratoriumonderwijs te ontwikkelen, om interactie tussen studenten van verschillende Life Sciences-opleidingen te stimuleren.
Ontwikkeling en evaluatie van een nieuwe keuzecursus: ‘Farmacieonderwijs ontrafeld’
Dit project heeft als doel om een cursus te ontwikkelen die farmaciestudenten vroeg betrekt bij onderwijs en hen bekwaam maakt in onderwijsontwikkeling en -innovatie.
Ontwikkeling interdisciplinaire bio-medische labcursus
In dit project wordt een interdisciplinaire bachelorcursus ontwikkeld met research-based learning als didactisch uitgangspunt.
Ontwikkeling van selectieprocedures en -instrumenten (Select-UU)
Dit project ontwikkelt nieuwe instrumenten om de selectieprocedures binnen de UU te verbeteren.
Open deur van de docent (‘Open doors’)
Binnen dit project werd een programma opgericht dat docenten in staat stelt om in de praktijk van elkaar te leren.
Open Minds: leren perspectief te nemen en in dialoog te gaan
Project dat creatieve werkvormen ontwikkelt om complexe onderwerpen te bespreken en studenten de kennis, vaardigheden en attitudes voor dialoogvoering te laten ontwikkelen
Open qualitative research: developing, refining and embedding (online) educational materials
The goal of this project is to develop, refine and embed (online) teaching materials about qualitative research.
Overlap en uitdaging in het interdisciplinair onderwijs
Dit project heeft als doel om het Copernicus Instituut te helpen bij het verbeteren van uitdagend onderwijs.
Pass-fail grading in a theoretical course
The effects of pass/fail grading on educational quality in a theoretical course
Peer Feedback om schrijfvaardigheid te ontwikkelen
In dit artikel er onderzocht hoe de studenten peer feedback ervaren in het eerstejaarsvak ‘Grondslagen van recht’.