Featured projects
Pass-fail grading in a theoretical course
The effects of pass/fail grading on educational quality in a theoretical course
Experiences and challenges with challenge-based learning in educational sciences
How do students, lecturers, and external stakeholders experience the CBL course, and what challenges do they perceive within this context?
The impact of POGIL-style tutorials on student engagement
This comparison study examines how POGIL-style tutorials impact student participation and engagement.
All projects
Ontwikkeling en evaluatie van een nieuwe keuzecursus: ‘Farmacieonderwijs ontrafeld’
Dit project heeft als doel om een cursus te ontwikkelen die farmaciestudenten vroeg betrekt bij onderwijs en hen bekwaam maakt in onderwijsontwikkeling en -innovatie.
Ontwikkeling interdisciplinaire bio-medische labcursus
In dit project wordt een interdisciplinaire bachelorcursus ontwikkeld met research-based learning als didactisch uitgangspunt.
Ontwikkeling van selectieprocedures en -instrumenten (Select-UU)
Dit project ontwikkelt nieuwe instrumenten om de selectieprocedures binnen de UU te verbeteren.
Open deur van de docent (‘Open doors’)
Binnen dit project werd een programma opgericht dat docenten in staat stelt om in de praktijk van elkaar te leren.
Open Minds: leren perspectief te nemen en in dialoog te gaan
Project dat creatieve werkvormen ontwikkelt om complexe onderwerpen te bespreken en studenten de kennis, vaardigheden en attitudes voor dialoogvoering te laten ontwikkelen
Open qualitative research: developing, refining and embedding (online) educational materials
The goal of this project is to develop, refine and embed (online) teaching materials about qualitative research.
Overlap en uitdaging in het interdisciplinair onderwijs
Dit project heeft als doel om het Copernicus Instituut te helpen bij het verbeteren van uitdagend onderwijs.
Pass-fail grading in a theoretical course
The effects of pass/fail grading on educational quality in a theoretical course
Peer Feedback om schrijfvaardigheid te ontwikkelen
In dit artikel er onderzocht hoe de studenten peer feedback ervaren in het eerstejaarsvak ‘Grondslagen van recht’.
Peerfeedback bij de bachelorthesis
In dit project is onderzocht hoe peerfeedback effectief ingezet kan worden bij het schrijven van de bachelorthesis.
Personalized support of student motivation based on learning analytics
This project aims to create a platform for students to follow their learning journey via tests, and specific tips.
Pleading in Virtual Reality: improving student experience and student learning
Our aim is to study which elements of our VR-approach (positively) influence student experience and student learning.