Featured projects
The impact of POGIL-style tutorials on student engagement
This comparison study examines how POGIL-style tutorials impact student participation and engagement.
Preparing medical students for workplace learning
Piloting a training programme to support medical students’ transition to workplace learning
Community-Engaged Learning within the medical curriculum
This project investigates second-year medical students’ learning in a CEL-course
All projects
Monitoring students in online higher education
Investigating teacher monitoring of student progress in online higher education
Narrative medicine: Shaping the clinical interaction of the future
This project aims to add the narrative medicine approach to the curriculum at UMCU.
Native speakers’ peerfeedback
This project used native speakers as tutors for local academic language students to improve their language skills and increase internationalisation.
NATURICITY virtual field trip
This project aims to develop a CO2-neutral Naturicity Field Course, fostering intercultural learning between Dutch and Colombian students through virtual city explorations.
Onderwijs in kaart
Project waarin instrumenten zijn ontwikkeld waarmee docenten hun onderwijskwaliteiten kunnen evalueren en verbeteren.
Onderwijs met Professionals
Het project ontwikkelt evidence-informed onderwijs voor professionals voor brede toepasbaarheid
Onderwijskundige ondersteuning nieuwe geneeskundecurriculum
Dit project heeft als doel een nieuw curriculum voor geneeskunde te ontwikkelen.
One step beyond: the Earth within the (exo)planetary context
This project aims to revamp the Planetology course, integrating blended learning, connecting it to the BSc curriculum.
Online peer feedback for interdisciplinary learning
The study investigates interdisciplinary learning from both online and face-to-face peer feedback.
Ontwerpen als competentie van REBO-studenten
In REBO-onderwijs zijn onderzoek, theorie en analyse sterk, maar designgericht onderwijs krijgt relatief weinig aandacht. Dit project ontwikkelt nieuwe onderwijsvormen.
Ontwikkelen van bachelor laboratoriumonderwijs
Dit USO-project beoogt breed interdisciplinair bachelor laboratoriumonderwijs te ontwikkelen, om interactie tussen studenten van verschillende Life Sciences-opleidingen te stimuleren.
Ontwikkeling en evaluatie van een nieuwe keuzecursus: ‘Farmacieonderwijs ontrafeld’
Dit project heeft als doel om een cursus te ontwikkelen die farmaciestudenten vroeg betrekt bij onderwijs en hen bekwaam maakt in onderwijsontwikkeling en -innovatie.