Featured projects
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
Minor Taal, Recht en Cultuur
Dit project heeft als doel om de minor Taal, Cultuur en Recht interdisciplinair te verbeteren en verduurzamen.
All projects
Ontwerpen als competentie van REBO-studenten
In REBO-onderwijs zijn onderzoek, theorie en analyse sterk, maar designgericht onderwijs krijgt relatief weinig aandacht. Dit project ontwikkelt nieuwe onderwijsvormen.
Ontwikkelen van bachelor laboratoriumonderwijs
Dit USO-project beoogt breed interdisciplinair bachelor laboratoriumonderwijs te ontwikkelen, om interactie tussen studenten van verschillende Life Sciences-opleidingen te stimuleren.
Ontwikkeling en evaluatie van een nieuwe keuzecursus: ‘Farmacieonderwijs ontrafeld’
Dit project heeft als doel om een cursus te ontwikkelen die farmaciestudenten vroeg betrekt bij onderwijs en hen bekwaam maakt in onderwijsontwikkeling en -innovatie.
Ontwikkeling interdisciplinaire bio-medische labcursus
In dit project wordt een interdisciplinaire bachelorcursus ontwikkeld met research-based learning als didactisch uitgangspunt.
Ontwikkeling van selectieprocedures en -instrumenten (Select-UU)
Dit project ontwikkelt nieuwe instrumenten om de selectieprocedures binnen de UU te verbeteren.
Open deur van de docent (‘Open doors’)
Binnen dit project werd een programma opgericht dat docenten in staat stelt om in de praktijk van elkaar te leren.
Open qualitative research: developing, refining and embedding (online) educational materials
The goal of this project is to develop, refine and embed (online) teaching materials about qualitative research.
Overlap en uitdaging in het interdisciplinair onderwijs
Dit project heeft als doel om het Copernicus Instituut te helpen bij het verbeteren van uitdagend onderwijs.
Peer Feedback om schrijfvaardigheid te ontwikkelen
In dit artikel er onderzocht hoe de studenten peer feedback ervaren in het eerstejaarsvak ‘Grondslagen van recht’.
Peerfeedback bij de bachelorthesis
In dit project is onderzocht hoe peerfeedback effectief ingezet kan worden bij het schrijven van de bachelorthesis.
Personalized support of student motivation based on learning analytics
This project aims to create a platform for students to follow their learning journey via tests, and specific tips.
Pleading in Virtual Reality: improving student experience and student learning
Our aim is to study which elements of our VR-approach (positively) influence student experience and student learning.