Featured learning activities
Sensitieve debatten binnen een safe space- identity wheels
In deze leeractiviteit vullen studenten beide identity wheels in, waarna bespreking in duo's en klassikale terugkoppeling plaatsvindt. Belangrijk hierbij is dat studenten niet de beurt krijgen, maar zich zelf veilig moeten voelen om bepaalde informatie te delen.
Reflectieve vragen over professioneel-ethische kwesties
Docenten stellen reflectieve vragen opdat studenten tijdens het proces leren nadenken over verschillende professioneel- ethische kwesties. Inzicht in en begrip van dit soort kwesties wordt aan het einde van de cursus getoetst door middel van een persoonlijk reflectieverslag.
Plagiaat game
In de Plagiaat Game leren studenten ‘plagiaat plegers’ te ontmaskeren.
All learning activities
Placemat method
This method facilitates group discussions, letting students individually answer questions before collaborating on shared responses.
Plagiaat game
In de Plagiaat Game leren studenten ‘plagiaat plegers’ te ontmaskeren.
Playing Perspectives
Studenten ontwerpen gezamenlijk een spel over een maatschappelijk/wetenschappelijk relevant onderwerp en worden gestimuleerd om verschillende perspectieven en aannames te verkennen en beter te begrijpen.
Press conference
A press conference could be held at the end of the group project to present the students' findings.
Pyramid Discussion
A discussion in which students discuss their answers multiple times in a growing group until it is a plenary discussion.
Quescussion
A standard class discussion, but with an interesting twist. Only questions are allowed as an answer!
Question of the day
Students come up with a ‘question of the day’ and present a question at the start of the tutorial session.
Reaction Sheets
Let a document rotate among students and let them contribute to the questions proposed.
Reflectieve vragen over professioneel-ethische kwesties
Docenten stellen reflectieve vragen opdat studenten tijdens het proces leren nadenken over verschillende professioneel- ethische kwesties. Inzicht in en begrip van dit soort kwesties wordt aan het einde van de cursus getoetst door middel van een persoonlijk reflectieverslag.
Role Playing
Place students in the position of decision makers, coach, interviewer or dialogue partner forcing them to apply the content.
Scientific Dilemma’s
Students make an inventory of different viewpoints/hypotheses about a scientific dilemma based on articles.
Sensitieve debatten binnen een safe space
Studenten leren over randvoorwaarden om op een veilige manier over gevoelige onderwerpen te debatteren