Featured learning activities
Sensitieve debatten binnen een safe space- identity wheels
In deze leeractiviteit vullen studenten beide identity wheels in, waarna bespreking in duo's en klassikale terugkoppeling plaatsvindt. Belangrijk hierbij is dat studenten niet de beurt krijgen, maar zich zelf veilig moeten voelen om bepaalde informatie te delen.
Reflectieve vragen over professioneel-ethische kwesties
Docenten stellen reflectieve vragen opdat studenten tijdens het proces leren nadenken over verschillende professioneel- ethische kwesties. Inzicht in en begrip van dit soort kwesties wordt aan het einde van de cursus getoetst door middel van een persoonlijk reflectieverslag.
Plagiaat game
In de Plagiaat Game leren studenten ‘plagiaat plegers’ te ontmaskeren.
All learning activities
Brainwriting
Let students brainstorm individually for a given time before answering a open question.
Buzzgroups
The instructor introduces a question or assignment, and then the students work on it briefly in small groups.
Concept Map
Let students make a concept map to use as a graphic organizer about a certain topic.
Concrete Images
Students bring a concrete image to class and discuss common themes, patterns and missing information regarding a topic or phenomenom.
Create Infographic
Students collaborate to create an infographic or PowerPoint about literature, a case study, or a project.
Demonstrations
In effective demonstrations students should be asked to predict outcomes, then experience the demonstration, and then reflect.
Entry & Exit tickets
Entry & Exit tickets are short prompts that provide instructors with a quick student diagnostic.
Exam Questions
Let students come up with their own exam questions and answers. Other students practise with these questions.
Multiple choice
Students answer multiple choice questions during a quiz.
Online oefenplatform Grasple
Grasple is een online platform waarmee docenten in het hoger onderwijs lessen met daarin oefeningen kunnen creëren voor hun studenten. Het biedt studenten een eenvoudig oefenprogramma dat middels...
Open Mind game
Digital game to support participants in recognizing their prejudices and developing their perspective-taking skills by having conversations with various characters with diverse characteristics.
Peer Review
Peer review provides students with feedback from peers. This teaches the student and peer to critically look at their work.