Featured knowledge items
Podcasts in je onderwijs
Inzet van podcast in je onderwijs. Waarom en hoe?
Learning goals and Bloom’s taxonomy
The what, why and how to define learning goals, based on Bloom's taxonomy.
Using Generative AI for Legal Tutorial Assignments
This project explored how students use Generative AI (ChatGPT) to solve legal tutorial assignments in a third-year bachelor’s course. A small intervention with six students assessed AI’s utility,...
All knowledge items
Itembanken: een stappenplan
Stappenplan voor de ontwikkeling van een itembank.
Learning goals and Bloom’s taxonomy
The what, why and how to define learning goals, based on Bloom's taxonomy.
Leerlijnen in curriculum verbeteren en zichtbaar maken
Stappenplan en leerlijnentool om leerlijnen te verbeteren en zichtbaar te maken voor studenten en docenten.
Lessons learned van onderwijs tijdens COVID-19
In dit document wordt gereflecteerd op de uitdagingen en innovaties van het hybride- en afstandsonderwijs tussen voorjaar 2020 en voorjaar 2022.
Matching, de achtergrond
Wat is matching? Beschrijving van de beoogde doelen en een theoretische onderbouwing.
Motivatie bij studenten, wat vinden studenten zelf?
Studentperspectief op student motivatie. Praktische tips voor docenten.
Motivation in students
Motivation in higher education. Definition, important studies and focus points for practice.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
Podcasts in je onderwijs
Inzet van podcast in je onderwijs. Waarom en hoe?
Programmatisch Toetsen
Programmatisch toetsen als beoordelingsmethode maakt gebruik van verschillende datapunten om inzicht te krijgen in de ontwikkeling van de student.
Programmatisch toetsen
Bij programmatisch toetsen staat het leren van de student centraal en wordt de student voorzien van betekenisvolle en rijke feedback om zichzelf te ontwikkelen.
Reflectie en Intervisie
Informatie over hoe zelfreflectie en intervisie een rol spelen in de feedbackscyclus.