Featured knowledge items
Why focus on internationalisation?
This report presents internationalisation as an important aspect of education and research at Utrecht University and it highlights the opportunities for further common growth.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
Adaptieve expertise in het werk
Gesprekskaart als hulpmiddel voor docenten en studenten om in gesprek te gaan over adaptieve expertise.
All knowledge items
Leerlijnen in curriculum verbeteren en zichtbaar maken
Stappenplan en leerlijnentool om leerlijnen te verbeteren en zichtbaar te maken voor studenten en docenten.
Lessons learned van onderwijs tijdens COVID-19
In dit document wordt gereflecteerd op de uitdagingen en innovaties van het hybride- en afstandsonderwijs tussen voorjaar 2020 en voorjaar 2022.
Matching, de achtergrond
Wat is matching? Beschrijving van de beoogde doelen en een theoretische onderbouwing.
Motivatie bij studenten, wat vinden studenten zelf?
Studentperspectief op student motivatie. Praktische tips voor docenten.
Motivation in students
Motivation in higher education. Definition, important studies and focus points for practice.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
Programmatisch Toetsen
Programmatisch toetsen als beoordelingsmethode maakt gebruik van verschillende datapunten om inzicht te krijgen in de ontwikkeling van de student.
Programmatisch toetsen
Bij programmatisch toetsen staat het leren van de student centraal en wordt de student voorzien van betekenisvolle en rijke feedback om zichzelf te ontwikkelen.
Reflectie en Intervisie
Informatie over hoe zelfreflectie en intervisie een rol spelen in de feedbackscyclus.
Step-by-step guide to Course Design
A nine-step guide for course design to help you with your course aim, learning outcomes, learning activities and assessment.
Studenten die samenwerken als professionals
De Samenwerkingsmatrix is er om de samenwerkingsvaardigheden van studenten bewust te kunnen ontwikkelen en het proces bewust aan te sturen.
Teacher Inquiry in Higher Education: an example
How can practitioner inquiry improve the scholarship of teaching and learning in higher education?