Featured knowledge items
Generative AI and using GenAI for essay co-writing
The goal of this assignment was to teach students how to build critical-reflective skills, verification skills and co-writing skills by having the students assess one AI-generated essay improve it, and reflect on their results.
Generative AI and using Gen AI for Legal Tutorial Assignments
This project explored how students use Generative AI (ChatGPT) to solve legal tutorial assignments in a third-year bachelor’s course.
Generative AI en verantwoord chatbotgebruik in hoger onderwijs
Dr. Eugène Loos schreef een onderzoeksrapport dat examencommissies en onderwijsdirecteuren helpt om docenten te ondersteunen bij het ontwikkelen van toetsvormen die ook in het chatbot-tijdperk verantwoord en valide blijven.
All knowledge items
Initiatieven van studentbetrokkenheid aan de Universiteit Utrecht
In dit artikel vind je initiatieven van verschillende opleidingen en/of faculteiten die studenten betrekken bij de evaluatie, ontwikkeling of uitvoering van hun onderwijs.
Interdisciplinarity and the self-directed learner
Self directed learning in an interdisciplinairy context and the contribution of the complexity of projects and the responsibility of students.
Interdisciplinary Orientation: A Teacher’s Guide
A guide on how to incorporate the booklet “Interdisciplinary Orientation; Learning to navigate beyond your discipline” in your classroom.
Interdisciplinary Orientation: Learning to navigate beyond your discipline
This booklet was written within the framework of a Senior Fellow Comenius project aimed at designing a learning progression for interdisciplinarity in a disciplinary environment.
Interpersoonlijke relaties in het onderwijs
Wat is het interpersoonlijke perspectief en hoe kun je dit als docent inzetten in je interactie met studenten?
Itembanken: een stappenplan
Stappenplan voor de ontwikkeling van een itembank.
Learning goals and Bloom’s taxonomy
The what, why and how to define learning goals, based on Bloom's taxonomy.
Leerlijnen in curriculum verbeteren en zichtbaar maken
Stappenplan en leerlijnentool om leerlijnen te verbeteren en zichtbaar te maken voor studenten en docenten.
Lessons learned van onderwijs tijdens COVID-19
In dit document wordt gereflecteerd op de uitdagingen en innovaties van het hybride- en afstandsonderwijs tussen voorjaar 2020 en voorjaar 2022.
Matching, de achtergrond
Wat is matching? Beschrijving van de beoogde doelen en een theoretische onderbouwing.
Motivatie bij studenten, wat vinden studenten zelf?
Studentperspectief op student motivatie. Praktische tips voor docenten.
Motivation in students
Motivation in higher education. Definition, important studies and focus points for practice.