Featured knowledge items
AI index, bias, duurzaamheid van AI
In deze les over AI stellen studenten samen regels op over het gebruik van AI in een literatuurstudie.
ADDIE model
The ADDIE model is a structured framework used to guide course design, breaking the process into five phases: Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation.
Functions of assessment
An assessment can serve multiple purposes and functions, here we distinguish three key functions of assessment.
All knowledge items
Honoursonderwijs en gerelateerde begrippen
Beschrijving en toelichting van talent, excellentie, begaafdheid, exceptionele prestaties en honoursonderwijs.
How do you assess interdisciplinary skills?
A rubric for assessing interdisciplinary skills regardless of the ‘product’ of the learning activity.
Improving the motivation of students
Interventions to improve students’ motivation
Improving your students’ academic output: make your students information literate
Learning and teaching information literacy skills in the proper way benefits you and your students.
Informatierijke feedbackvragen
Met informatierijke feedbackvragen wordt de feedbackgever geholpen om feedback te geven die waar de ontvanger echt iets aan heeft.
Initiatieven van studentbetrokkenheid aan de Universiteit Utrecht
In dit artikel vind je initiatieven van verschillende opleidingen en/of faculteiten die studenten betrekken bij de evaluatie, ontwikkeling of uitvoering van hun onderwijs.
Interdisciplinarity and the self-directed learner
Self directed learning in an interdisciplinairy context and the contribution of the complexity of projects and the responsibility of students.
Interdisciplinary Orientation: A Teacher’s Guide
A guide on how to incorporate the booklet “Interdisciplinary Orientation; Learning to navigate beyond your discipline” in your classroom.
Interdisciplinary Orientation: Learning to navigate beyond your discipline
This booklet was written within the framework of a Senior Fellow Comenius project aimed at designing a learning progression for interdisciplinarity in a disciplinary environment.
Interpersoonlijke relaties in het onderwijs
Wat is het interpersoonlijke perspectief en hoe kun je dit als docent inzetten in je interactie met studenten?
Itembanken: een stappenplan
Stappenplan voor de ontwikkeling van een itembank.
Learning goals and Bloom’s taxonomy
The what, why and how to define learning goals, based on Bloom's taxonomy.