Featured knowledge items
Why focus on internationalisation?
This report presents internationalisation as an important aspect of education and research at Utrecht University and it highlights the opportunities for further common growth.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
Adaptieve expertise in het werk
Gesprekskaart als hulpmiddel voor docenten en studenten om in gesprek te gaan over adaptieve expertise.
All knowledge items
Het hoe en waarom van hoge verwachtingen in het leerproces
Wat is beeld- en didactisch coachen precies? En op welke manieren hun je hoge verwachtingen laten zien?
Honoursonderwijs en gerelateerde begrippen
Beschrijving en toelichting van talent, excellentie, begaafdheid, exceptionele prestaties en honoursonderwijs.
How do you assess interdisciplinary skills?
A rubric for assessing interdisciplinary skills regardless of the ‘product’ of the learning activity.
Improving the motivation of students
Interventions to improve students’ motivation
Improving your students’ academic output: make your students information literate
Learning and teaching information literacy skills in the proper way benefits you and your students.
Informatierijke feedbackvragen
Met informatierijke feedbackvragen wordt de feedbackgever geholpen om feedback te geven die waar de ontvanger echt iets aan heeft.
Interdisciplinarity and the self-directed learner
Self directed learning in an interdisciplinairy context and the contribution of the complexity of projects and the responsibility of students.
Interdisciplinary Orientation: A Teacher’s Guide
A guide on how to incorporate the booklet “Interdisciplinary Orientation; Learning to navigate beyond your discipline” in your classroom.
Interdisciplinary Orientation: Learning to navigate beyond your discipline
This booklet was written within the framework of a Senior Fellow Comenius project aimed at designing a learning progression for interdisciplinarity in a disciplinary environment.
Interpersoonlijke relaties in het onderwijs
Wat is het interpersoonlijke perspectief en hoe kun je dit als docent inzetten in je interactie met studenten?
Itembanken: een stappenplan
Stappenplan voor de ontwikkeling van een itembank.
Learning goals and Bloom’s Taxonomy
Learning goals can be formulated on different levels of learning. Blooms Taxonomy categorizes learning goals to different levels.