Featured knowledge items
AI index, bias, duurzaamheid van AI
In deze les over AI stellen studenten samen regels op over het gebruik van AI in een literatuurstudie.
ADDIE model
The ADDIE model is a structured framework used to guide course design, breaking the process into five phases: Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation.
Functions of assessment
An assessment can serve multiple purposes and functions, here we distinguish three key functions of assessment.
All knowledge items
Constructive Alignment
Constructive alignment is a pedagogical framework to help university educators design courses that ensure a strong connection between learning objectives, teaching and learning activities, and assessment tasks
Developing a curriculum
Background and explanation on developing a curriculum.
Digitaal toetsen
Voor digitale summatieve toetsen (voor een cijfer) en formatieve toetsen (oefeningen/oefentoetsen) worden bij de UU Remindo en Numworks gebruikt.
Do’s en don’ts in hybride onderwijs
Wat zijn de voor- en nadelen van hybride onderwijs?
Ervaring opdoen met het interdisciplinaire onderzoeksproces
Een 'pressure cooker' die docenten de gelegenheid geeft om ervaring op te doen met het interdisciplinair onderzoeksproces.
Feedbackinstrumenten
Informatie en instrumenten die je als docent kunnen helpen bij het doorlopen van de feedbackscyclus.
Functions of assessment
An assessment can serve multiple purposes and functions, here we distinguish three key functions of assessment.
Generative AI being used for essay co-writing
The goal of this assignment was to teach students how to build critical-reflective skills, verification skills and co-writing skills by having the students assess one AI-generated essay improve it, and reflect on their results.
Generative AI being used for Legal Tutorial Assignments
This project explored how students use Generative AI (ChatGPT) to solve legal tutorial assignments in a third-year bachelor’s course.
Generative AI en verantwoord chatbotgebruik in hoger onderwijs
Dr. Eugène Loos schreef een onderzoeksrapport dat examencommissies en onderwijsdirecteuren helpt om docenten te ondersteunen bij het ontwikkelen van toetsvormen die ook in het chatbot-tijdperk verantwoord en valide blijven.
Good practice: Buddy’s voor startende docenten
Handleiding voor een buddy-systeem voor startende docenten, inclusief handreiking voor leidinggevenden.
Het hoe en waarom van hoge verwachtingen in het leerproces
Wat is beeld- en didactisch coachen precies? En op welke manieren hun je hoge verwachtingen laten zien?