Featured knowledge items
Podcasts in je onderwijs
Inzet van podcast in je onderwijs. Waarom en hoe?
Learning goals and Bloom’s taxonomy
The what, why and how to define learning goals, based on Bloom's taxonomy.
Using Generative AI for Legal Tutorial Assignments
This project explored how students use Generative AI (ChatGPT) to solve legal tutorial assignments in a third-year bachelor’s course. A small intervention with six students assessed AI’s utility,...
All knowledge items
Good practice: Buddy’s voor startende docenten
Handleiding voor een buddy-systeem voor startende docenten, inclusief handreiking voor leidinggevenden.
Het hoe en waarom van hoge verwachtingen in het leerproces
Wat is beeld- en didactisch coachen precies? En op welke manieren hun je hoge verwachtingen laten zien?
Honoursonderwijs en gerelateerde begrippen
Beschrijving en toelichting van talent, excellentie, begaafdheid, exceptionele prestaties en honoursonderwijs.
How do you assess interdisciplinary skills?
A rubric for assessing interdisciplinary skills regardless of the ‘product’ of the learning activity.
Improving the motivation of students
Interventions to improve students’ motivation
Improving your students’ academic output: make your students information literate
Learning and teaching information literacy skills in the proper way benefits you and your students.
Informatierijke feedbackvragen
Met informatierijke feedbackvragen wordt de feedbackgever geholpen om feedback te geven die waar de ontvanger echt iets aan heeft.
Initiatieven van studentbetrokkenheid aan de Universiteit Utrecht
In dit artikel vind je initiatieven van verschillende opleidingen en/of faculteiten die studenten betrekken bij de evaluatie, ontwikkeling of uitvoering van hun onderwijs.
Interdisciplinarity and the self-directed learner
Self directed learning in an interdisciplinairy context and the contribution of the complexity of projects and the responsibility of students.
Interdisciplinary Orientation: A Teacher’s Guide
A guide on how to incorporate the booklet “Interdisciplinary Orientation; Learning to navigate beyond your discipline” in your classroom.
Interdisciplinary Orientation: Learning to navigate beyond your discipline
This booklet was written within the framework of a Senior Fellow Comenius project aimed at designing a learning progression for interdisciplinarity in a disciplinary environment.
Interpersoonlijke relaties in het onderwijs
Wat is het interpersoonlijke perspectief en hoe kun je dit als docent inzetten in je interactie met studenten?