Featured projects
Leren van LinC
Dit project onderzoekt de aanpak, leerresultaten en impact van het programma Leiderschap in Cultuur (LinC).
The effect of the Life Sciences and Society programme on professional identity
This project aims to investigate the impact of the Life Sciences and Society (LSS) programme on former students’ professional identity formation through qualitative research methods.
Understanding internationalisation
This project aims to improve our understanding of internationalisation of higher education by measuring the influences of academic disciplines and their related professional fields.
All projects
Designing a Lesson Study approach to train Teaching Assistants
This Lesson Study approach involves TAs in lesson preparation, teaching, observation, and subsequent evaluation and redesign of the lesson.
Developing a single-point rubric for dissertations in Earth Sciences
This project aims to develop rubrics for bachelor's dissertations, fostering consistent assessment practices.
Developing a tutorial system at Earth Sciences
This project hopes to find inspiration from the British collegiate system to implement tutorials in education at Utrecht University.
Dieper leren door online peerfeedback
Ontwikkeling van peerfeedbackmethode die: 1. diep leren stimuleert, 2. (gedeeltelijk) online inzetbaar is en 3. schrijfproducten van studenten verbetert.
Differentiatie door blended learning en learning analytics
Ontwerp en praktijktest van didactische modellen die gebruik maken van Blended Learning bij zeven faculteiten.
Digitaal leerarrangement voor statistiek
In dit project zijn innovatieve remediërende digitale leerarrangementen voor statistiek ontworpen en geïmplementeerd.
Digital Reading and the Twenty-First Century Historian: Doctoral Student Perspectives
The aim of this project is to investigate the process by which PhD students in history learn digital skills.
Digitale microscopie
In dit project is digitale microscopie ingezet als aanvulling op traditionele microscopiepractica.
Digitale ondersteuning vaardighedentraining
Dit project beoogt middels interactieve e-modules academische vaardigheden te trainen omtrent het omgaan met juridische informatie.
Digitalisering van ruimtelijk projectonderwijs
Dit project richt zich op het intensiveren van ruimtelijk projectonderwijs en het professionaliseren van docenten m.b.t. het geven van projectonderwijs.
DiO: Dokter in Ontwikkeling
Het project heeft als doel: professionele identiteitsontwikkeling bij geneeskundestudenten te versterken
Diversiteit en Inclusie in de opleiding Pedagogische Wetenschappen
Dit project wil tekortkomingen op het gebied van inclusiviteit binnen de opleiding Pedagogiek identificeren en passende verbeteringen implementeren.