Featured projects
Contemplative techniques to improve student self-regulation
The impact of awareness meditation and introspection on student self-regulatory behavior
Improving student tutorial attendance and engagement
How do you promote student engagement and attendance in a chemistry bachelor’s course?
Next Generation Microscopy
Het doel van dit project is om een deel van de historische microscopische preparatencollectie te inventariseren, selecteren, digitaliseren en omzetten in virtuele practica voor meerdere bachelorcursussen Biologie.
All projects
Curriculumherziening Klinische Gezondheidswetenschappen (KGW)
Dit project heeft als doel het KGW-curriculum te herzien.
Cursusevaluatie Communicating Science with the Public
Na de evaluatie van de cursus Communicating Science to the Public in periode 3 van 2019-2020 - die plotseling online gegeven moest worden in verband met Covid-19 - is de cursus geheel herzien en opnieuw online gegeven in periode 1 van 2020-2021.
Da Vinci Program – A design thinking approach to a student experience
The project aims to engage Master students in interdisciplinary, challenge-based learning to develop sustainable solutions and train as changemakers.
Data-Driven Equality Lab (DDEL): Enacting Interdisciplinary Strategies for Unravelling Structural Discrimination
The project aims to design a lab for students to collect and analyze data on structural inequality.
Data, ethiek en privacy: informatie voor studenten
Dit project heeft als doel een uniform informatiepakket over data, ethiek en privacy voor studenten te creëren.
Dedicated Days IPE – LOIS (Longitudinaal Onderwijs Interprofessioneel Samenwerken)
Dit project beoogt een longitudinale leerlijn te creëren met vaste interprofessionele onderwijsdagen per leerjaar van de deelnemende opleidingen.
Design principles for collaboration between universities and external partners
How can collaborations between higher education and external partners be successful?
Designing a Lesson Study approach to train Teaching Assistants
This Lesson Study approach involves TAs in lesson preparation, teaching, observation, and subsequent evaluation and redesign of the lesson.
Developing (inter)professional identity of medical, pharmacy and nursing students
Learning across disciplines to build (inter)professional identity
Developing a single-point rubric for dissertations in Earth Sciences
This project aims to develop rubrics for bachelor's dissertations, fostering consistent assessment practices.
Developing a tutorial system at Earth Sciences
This project hopes to find inspiration from the British collegiate system to implement tutorials in education at Utrecht University.
Dieper leren door online peerfeedback
Ontwikkeling van peerfeedbackmethode die: 1. diep leren stimuleert, 2. (gedeeltelijk) online inzetbaar is en 3. schrijfproducten van studenten verbetert.