Featured projects
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
Minor Taal, Recht en Cultuur
Dit project heeft als doel om de minor Taal, Cultuur en Recht interdisciplinair te verbeteren en verduurzamen.
All projects
Designing a Lesson Study approach to train Teaching Assistants
This Lesson Study approach involves TAs in lesson preparation, teaching, observation, and subsequent evaluation and redesign of the lesson.
Developing a single-point rubric for dissertations in Earth Sciences
This project aims to develop rubrics for bachelor's dissertations, fostering consistent assessment practices.
Developing a tutorial system at Earth Sciences
This project hopes to find inspiration from the British collegiate system to implement tutorials in education at Utrecht University.
Dieper leren door online peerfeedback
Ontwikkeling van peerfeedbackmethode die: 1. diep leren stimuleert, 2. (gedeeltelijk) online inzetbaar is en 3. schrijfproducten van studenten verbetert.
Differentiatie door blended learning en learning analytics
Ontwerp en praktijktest van didactische modellen die gebruik maken van Blended Learning bij zeven faculteiten.
Digitaal leerarrangement voor statistiek
In dit project zijn innovatieve remediërende digitale leerarrangementen voor statistiek ontworpen en geïmplementeerd.
Digital Reading and the Twenty-First Century Historian: Doctoral Student Perspectives
The aim of this project is to investigate the process by which PhD students in history learn digital skills.
Digitale microscopie
In dit project is digitale microscopie ingezet als aanvulling op traditionele microscopiepractica.
Digitale ondersteuning vaardighedentraining
Dit project beoogt middels interactieve e-modules academische vaardigheden te trainen omtrent het omgaan met juridische informatie.
Digitalisering van ruimtelijk projectonderwijs
Dit project richt zich op het intensiveren van ruimtelijk projectonderwijs en het professionaliseren van docenten m.b.t. het geven van projectonderwijs.
DiO: Dokter in Ontwikkeling
Het project heeft als doel: professionele identiteitsontwikkeling bij geneeskundestudenten te versterken
Diversiteit en Inclusie in de opleiding Pedagogische Wetenschappen
Dit project wil tekortkomingen op het gebied van inclusiviteit binnen de opleiding Pedagogiek identificeren en passende verbeteringen implementeren.