Featured projects
Preparing medical students for workplace learning
Piloting a training programme to support medical students’ transition to workplace learning
Community-Engaged Learning within the medical curriculum
This project investigates second-year medical students’ learning in a CEL-course
The roles of teachers in interdisciplinary and flexible education
This project conducts a literature review and develops a conceptual framework to identify the required equipment for teachers in interdisciplinary and flexible education.
All projects
Policy and evaluation research, project “Warme wijken”
This project aims to facilitate a meaningful learning experience while providing actionable insights to municipalities.
PPE: Interdisciplinaire en professionele vaardigheden
Dit project kijkt naar de successpunten en verbeterpunten van de eerste cyclus van de bachelor PPE.
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
Pre-labs en E-labs: digitaal leren experimenteren
Dit project beoogt studenten in een digitale leeromgeving experimenteel te leren denken.
Preparing medical students for workplace learning
Piloting a training programme to support medical students’ transition to workplace learning
Project for Upgrading Undergraduate Research
This project focused on integrating undergraduate research into the curriculum of UCU and UCR.
Promoting the reading-writing nexus: how teachers can guide students in becoming academic writers across the curriculum
This project aims to support teachers in empowering students to develop their academic literacy skills.
Reflection line Pedagogical Practicum
The Pedagogical Practicum enhances first-year Bachelor's students' reflection on pedagogical issues through evidence-based advisory reports.
Ruimte voor multiperspectiviteit: naar een inclusief curriculum in de bacheloropleidingen AW, NW&I en SGPL – II
Dit project heeft als doel het bevorderen van multiperspectiviteit in drie bacheloropleidingen binnen de faculteit.
Ruimte voor multiperspectiviteit: naar een inclusief curriculum in de bacheloropleidingen AW, NW&I en SGP
Dit project poogt binnen Geowetenschappen het curriculum systematisch te verbreden om multiperspectiviteit inzichtelijk te maken.
Samenwerken aan de toekomst
In dit CEL- project is een REBO keuzevak omgetoverd tot een mixed classroom, waarbij studenten en professionals samen leren en werken aan langetermijndenken in het openbaar bestuur.
Seksualiteit: van niche naar mainstream.
Dit project heeft als doel een interdisciplinaire minor over seksualiteit en seksuele gezondheid ontwikkelen.