Featured projects
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
Minor Taal, Recht en Cultuur
Dit project heeft als doel om de minor Taal, Cultuur en Recht interdisciplinair te verbeteren en verduurzamen.
All projects
Meer leer – en doceerplezier: verbinding studenten, docenten & opleiding
Dit project heeft als doel de verbinding tussen studenten en docenten te versterken voor meer leerplezier.
Migrazioni al plurale (Migrations in plural)
The project aimed to decrease isolation among Italian migrants by having students conduct video interviews with first-generation migrants
Minor Taal en Recht: ontwikkeling en ondersteuning interdisciplinair onderwijs
Dit project tracht vier interdisciplinaire cursussen op te zetten die gezamenlijk de minor Taal en Recht zullen gaan vormen.
Minor Taal, Recht en Cultuur
Dit project heeft als doel om de minor Taal, Cultuur en Recht interdisciplinair te verbeteren en verduurzamen.
Narrative medicine: Shaping the clinical interaction of the future
This project aims to add the narrative medicine approach to the curriculum at UMCU.
Native speakers’ peerfeedback
This project used native speakers as tutors for local academic language students to improve their language skills and increase internationalisation.
NATURICITY virtual field trip
This project aims to develop a CO2-neutral Naturicity Field Course, fostering intercultural learning between Dutch and Colombian students through virtual city explorations.
Onderwijs in kaart
Project waarin instrumenten zijn ontwikkeld waarmee docenten hun onderwijskwaliteiten kunnen evalueren en verbeteren.
Onderwijs met Professionals
Het project ontwikkelt evidence-informed onderwijs voor professionals voor brede toepasbaarheid
Onderwijskundige ondersteuning nieuwe geneeskundecurriculum
Dit project heeft als doel een nieuw curriculum voor geneeskunde te ontwikkelen.
One step beyond: the Earth within the (exo)planetary context
This project aims to revamp the Planetology course, integrating blended learning, connecting it to the BSc curriculum.
Online peer feedback for interdisciplinary learning
The study investigates interdisciplinary learning from both online and face-to-face peer feedback.