Featured
Sensitieve debatten binnen een safe space- identity wheels
In deze leeractiviteit vullen studenten beide identity wheels in, waarna bespreking in duo's en klassikale terugkoppeling plaatsvindt. Belangrijk hierbij is dat studenten niet de beurt krijgen, maar zich zelf veilig moeten voelen om bepaalde informatie te delen.
Reflectieve vragen over professioneel-ethische kwesties
Docenten stellen reflectieve vragen opdat studenten tijdens het proces leren nadenken over verschillende professioneel- ethische kwesties. Inzicht in en begrip van dit soort kwesties wordt aan het einde van de cursus getoetst door middel van een persoonlijk reflectieverslag.
Thematisch jaarproject de Verbinding
In het thematisch jaarproject houden studenten zich bezig met hun rol als psycholoog en academisch professional in een actueel maatschappelijk vraagstuk, bijvoorbeeld eenzaamheid. Aan de hand van dat...
All
Playing Perspectives
Studenten ontwerpen gezamenlijk een spel over een maatschappelijk/wetenschappelijk relevant onderwerp en worden gestimuleerd om verschillende perspectieven en aannames te verkennen en beter te begrijpen.
Investigative Journalism
Stappenplan om binnen Investigative Journalism (interdisciplinaire mastermodule over de relatie tussen de wetenschap en de samenleving) grotere publiek te bereiken.
Beoordelingsformulier (wetenschappelijk) presenteren
Uitgebreide rubric (als pdf) voor het beoordelen van (wetenschappelijke) presentaties.
The Da Vinci project
In this project students learn to cross the boundaries between scientific disciplines and work on real-life sustainability-related challenges.
Longitudinaal interprofessioneel werkplekleren
In dit project is een nieuwe vorm van werkplekleren ontwikkeld in een interdisciplinaire setting.
Sturen op afstand
Ontwikkeling en implementatie van een cursus voor externe stagebegeleiders ter verbetering van feedbackvaardigheden.
Thematic Interdisciplinary Challenge (TIC TO TIC)
Dit project ontwikkeld een cursusconcept waarbinnen bachelors, masters en professionals samenwerken vanuit verschillende disciplines aan vraagstukken uit strategische thema’s.
Community-based research for the Humanities
The project devised an educational framework aiding humanities students in conducting research with external stakeholders for internships or thesis projects.
Digitaal leerarrangement voor statistiek
In dit project zijn innovatieve remediërende digitale leerarrangementen voor statistiek ontworpen en geïmplementeerd.
Interculturele competenties
Dit project richt zich op de bevordering van interculturele competenties van studenten, docenten en staf van de UU.
Simulaties en simulation gaming
Dit project heeft kennis over de toepassing van serious gaming binnen universitair onderwijs in kaart gebracht en getoetst.
Pre-labs en E-labs: digitaal leren experimenteren
Dit project beoogt studenten in een digitale leeromgeving experimenteel te leren denken.