Featured
Generative AI en schrijfopdrachten: kennis- en vaardighedenleerdoelen in het juridisch onderwijs
In dit project is geoefend met het op een valide manier inhoudelijke leerdoelen te toetsen van een interdisciplinaire BA cursus, terwijl studenten ook kunnen werken aan hun schrijfvaardigheid, al dan niet met behulp van GenAI.
Generative AI for Improving Experimental Design for Cognitive Psychology assignment
This project aimed to enhance experimental designs in a cognitive neuroscience course using Generative AI tools.
Routekaart naar preventieonderwijs
De maatschappelijke roep om meer aandacht voor preventie in de zorg wordt steeds sterker. De Routekaart naar Effectief Preventieonderwijs biedt opleidingen een praktische en onderwijskundige basis om preventie stevig te verankeren in hun curriculum.
All
Investigative Journalism
Stappenplan om binnen Investigative Journalism (interdisciplinaire mastermodule over de relatie tussen de wetenschap en de samenleving) grotere publiek te bereiken.
Beoordelingsformulier (wetenschappelijk) presenteren
Uitgebreide rubric (als pdf) voor het beoordelen van (wetenschappelijke) presentaties.
The Da Vinci project
In this project students learn to cross the boundaries between scientific disciplines and work on real-life sustainability-related challenges.
Longitudinaal interprofessioneel werkplekleren
In dit project is een nieuwe vorm van werkplekleren ontwikkeld in een interdisciplinaire setting.
Sturen op afstand
Ontwikkeling en implementatie van een cursus voor externe stagebegeleiders ter verbetering van feedbackvaardigheden.
Thematic Interdisciplinary Challenge (TIC TO TIC)
Dit project ontwikkeld een cursusconcept waarbinnen bachelors, masters en professionals samenwerken vanuit verschillende disciplines aan vraagstukken uit strategische thema’s.
Community-based research for the Humanities
The project devised an educational framework aiding humanities students in conducting research with external stakeholders for internships or thesis projects.
Digitaal leerarrangement voor statistiek
In dit project zijn innovatieve remediërende digitale leerarrangementen voor statistiek ontworpen en geïmplementeerd.
Interculturele competenties
Dit project richt zich op de bevordering van interculturele competenties van studenten, docenten en staf van de UU.
Simulaties en simulation gaming
Dit project heeft kennis over de toepassing van serious gaming binnen universitair onderwijs in kaart gebracht en getoetst.
Pre-labs en E-labs: digitaal leren experimenteren
Dit project beoogt studenten in een digitale leeromgeving experimenteel te leren denken.
Ethische reflectie optimaliseren
Project ter verbetering van ethiekonderwijs aan niet-filosofen en ter vergroting van het inzicht in de leereffecten van ethiekonderwijs.