Featured
Generative AI and using GenAI for essay co-writing
The goal of this assignment was to teach students how to build critical-reflective skills, verification skills and co-writing skills by having the students assess one AI-generated essay improve it, and reflect on their results.
Generative AI and using Gen AI for Legal Tutorial Assignments
This project explored how students use Generative AI (ChatGPT) to solve legal tutorial assignments in a third-year bachelor’s course.
Generative AI en verantwoord chatbotgebruik in hoger onderwijs
Dr. Eugène Loos schreef een onderzoeksrapport dat examencommissies en onderwijsdirecteuren helpt om docenten te ondersteunen bij het ontwikkelen van toetsvormen die ook in het chatbot-tijdperk verantwoord en valide blijven.
All
Investigative Journalism
Stappenplan om binnen Investigative Journalism (interdisciplinaire mastermodule over de relatie tussen de wetenschap en de samenleving) grotere publiek te bereiken.
Ontwikkeling interdisciplinaire bio-medische labcursus
In dit project wordt een interdisciplinaire bachelorcursus ontwikkeld met research-based learning als didactisch uitgangspunt.
Differentiatie door blended learning en learning analytics
Ontwerp en praktijktest van didactische modellen die gebruik maken van Blended Learning bij zeven faculteiten.
Blended learning: de toets en de docent
Onderzoek naar de combinatie van bestaande onderwijsvormen en e-assessment, e-lectures en e-modules in het onderwijs.
Veel gestelde vragen over opdrachten
Antwoorden op de meeste gestelde vragen over opdrachten, zoals het verschil tussen opdracht en werkvorm en wanneer groepswerk nuttig is.
Ethische reflectie optimaliseren
Project ter verbetering van ethiekonderwijs aan niet-filosofen en ter vergroting van het inzicht in de leereffecten van ethiekonderwijs.