Featured
Sensitieve debatten binnen een safe space- identity wheels
In deze leeractiviteit vullen studenten beide identity wheels in, waarna bespreking in duo's en klassikale terugkoppeling plaatsvindt. Belangrijk hierbij is dat studenten niet de beurt krijgen, maar zich zelf veilig moeten voelen om bepaalde informatie te delen.
Reflectieve vragen over professioneel-ethische kwesties
Docenten stellen reflectieve vragen opdat studenten tijdens het proces leren nadenken over verschillende professioneel- ethische kwesties. Inzicht in en begrip van dit soort kwesties wordt aan het einde van de cursus getoetst door middel van een persoonlijk reflectieverslag.
Thematisch jaarproject de Verbinding
In het thematisch jaarproject houden studenten zich bezig met hun rol als psycholoog en academisch professional in een actueel maatschappelijk vraagstuk, bijvoorbeeld eenzaamheid. Aan de hand van dat...
All
Creating Community Engagement in Higher Education. Appreciative Inquiry into Developing an Action Learning Course at Utrecht University
The study provides the story of re-designing a community-engaged learning course – Action, learning and impact (ALI) – at Utrecht University. Project description The methodology follows the principles...
SENSE: Sustainable and Equitable North-South Collaboration in Education
SENSE aims to establish Sustainable and Equitable North-South Collaboration in Education across UMCU, University College Utrecht, and Geosciences.
Hospital communications in minor Medical Humanities
In this project Medical and Humanities students co-created educational material together with patients.
Critical thinking in undergraduate humanities education: Co-creating intended learning outcomes
This project concerns the ability to think critically as learning outcome in the context of undergraduate education in the humanities.