Featured
Technological support for student self-assessment
This project reviews the implementation of technology in student self-assessment interventions
The World on Walcheren
In The World on Walcheren, the residents of Walcheren were invited to contribute a personal object with a story that come from far away. The project has shown how Walcheren is, and has been, connected to the rest of the world.
Samenwerken aan de toekomst
In dit CEL- project is een REBO keuzevak omgetoverd tot een mixed classroom, waarbij studenten en professionals samen leren en werken aan langetermijndenken in het openbaar bestuur.
All
Technological support for student self-assessment
This project reviews the implementation of technology in student self-assessment interventions
Open Minds: leren perspectief te nemen en in dialoog te gaan
Project dat creatieve werkvormen ontwikkelt om complexe onderwerpen te bespreken en studenten de kennis, vaardigheden en attitudes voor dialoogvoering te laten ontwikkelen
Self-assessment @ UU
Integrating self-assessment into ‘assessment as educational strategy’
Good practice: Buddy’s voor startende docenten
Handleiding voor een buddy-systeem voor startende docenten, inclusief handreiking voor leidinggevenden.
Het ontwerpen van afstandsonderwijs gericht op samenwerkend leren
Hoe kunnen bètadocenten afstandsonderwijs ontwerpen gericht op samenwerking en communityvorming?
Da Vinci Program – A design thinking approach to a student experience
The project aims to engage Master students in interdisciplinary, challenge-based learning to develop sustainable solutions and train as changemakers.
Ontwikkeling en evaluatie van een nieuwe keuzecursus: ‘Farmacieonderwijs ontrafeld’
Dit project heeft als doel om een cursus te ontwikkelen die farmaciestudenten vroeg betrekt bij onderwijs en hen bekwaam maakt in onderwijsontwikkeling en -innovatie.
Touch mathematics in virtual reality
The project aims to: enhance learning of topology and geometry through VR applications using cognitive and educational science.
Solar energy conversion and storage living lab
This project aims to create a living lab for solar energy conversion and storage to enhance chemistry education.
Immersive Chemistry Education (ICE)
The project aims to integrate fundamental chemistry and catalysis with analytical techniques via interactive virtual labs.
Dynamic teacher community
This project aims to enhance Science Faculty teachers' community by improving information access and collaboration.
A model for self-assessment of learning artefacts
The project aims to outline key aspects for promoting self-assessment of learning artifacts in higher education.