Featured
Sensitieve debatten binnen een safe space- identity wheels
In deze leeractiviteit vullen studenten beide identity wheels in, waarna bespreking in duo's en klassikale terugkoppeling plaatsvindt. Belangrijk hierbij is dat studenten niet de beurt krijgen, maar zich zelf veilig moeten voelen om bepaalde informatie te delen.
Reflectieve vragen over professioneel-ethische kwesties
Docenten stellen reflectieve vragen opdat studenten tijdens het proces leren nadenken over verschillende professioneel- ethische kwesties. Inzicht in en begrip van dit soort kwesties wordt aan het einde van de cursus getoetst door middel van een persoonlijk reflectieverslag.
Thematisch jaarproject de Verbinding
In het thematisch jaarproject houden studenten zich bezig met hun rol als psycholoog en academisch professional in een actueel maatschappelijk vraagstuk, bijvoorbeeld eenzaamheid. Aan de hand van dat...
All
Playing Perspectives
Studenten ontwerpen gezamenlijk een spel over een maatschappelijk/wetenschappelijk relevant onderwerp en worden gestimuleerd om verschillende perspectieven en aannames te verkennen en beter te begrijpen.
Immersive Chemistry Education – Designing an Educational Game
This project created an educational game for third year chemistry students in collaboration with a serious gaming company.
The effect of Team-Based Learning on Pharmacology Knowledge
This study investigates the effectiveness of Team-Based Learning (TBL) as an educational approach for teaching pharmacology.
Investigative Journalism
Stappenplan om binnen Investigative Journalism (interdisciplinaire mastermodule over de relatie tussen de wetenschap en de samenleving) grotere publiek te bereiken.
The Da Vinci project
In this project students learn to cross the boundaries between scientific disciplines and work on real-life sustainability-related challenges.
Activerende werkvormen
Praktijkgids met activerende werkvormen, ontwikkeld door UMC Utrecht.