Featured
Integration of AI-Avatars in Higher Education: Investigating the Impact on Learning Outcomes
The project encapsulates the integration of generative-AI based avatars in key courses and to conduct research that will investigate the impact on student learning outcomes, engagement levels, staff perception, workload, and overall satisfaction.
Academische schrijfcursussen voor wetenschappelijk personeel
Het doel van dit project is om twee nieuwe academische schrijfcursussen te ontwikkelen voor wetenschappelijk personeel binnen GSNS en GSLS.
Projectvoorstel Feedback en Programmatisch toetsen ZGS- 24/25
De bacheloropleiding Zorg, gezondheid en samenleving (ZGS) is een interdisciplinair programma, waarbij samengewerkt wordt tussen de faculteiten Bètawetenschappen, Diergeneeskunde en Geneeskunde. Door deze samenwerking zijn de docenten afkomstig...
All
Playing Perspectives
Studenten ontwerpen gezamenlijk een spel over een maatschappelijk/wetenschappelijk relevant onderwerp en worden gestimuleerd om verschillende perspectieven en aannames te verkennen en beter te begrijpen.
Immersive Chemistry Education – Designing an Educational Game
This project created an educational game for third year chemistry students in collaboration with a serious gaming company.
The effect of Team-Based Learning on Pharmacology Knowledge
This study investigates the effectiveness of Team-Based Learning (TBL) as an educational approach for teaching pharmacology.
Investigative Journalism
Stappenplan om binnen Investigative Journalism (interdisciplinaire mastermodule over de relatie tussen de wetenschap en de samenleving) grotere publiek te bereiken.
The Da Vinci project
In this project students learn to cross the boundaries between scientific disciplines and work on real-life sustainability-related challenges.
Activerende werkvormen
Praktijkgids met activerende werkvormen, ontwikkeld door UMC Utrecht.