Featured
Studenten als docenten: Student Kwalificatie Onderwijs (StuKO)
Het project Student Kwalificatie Onderwijs (StuKO) bracht de succesfactoren in kaart, en maakte een boekje met inspirerende voorbeelden van hoe SAT’s van verschillende onderwijsinstellingen worden begeleid en getraind.
Community-Engaged Learning within the medical curriculum
This project investigates second-year medical students’ learning in a CEL-course
Generative AI and using GenAI for essay co-writing
The goal of this assignment was to teach students how to build critical-reflective skills, verification skills and co-writing skills by having the students assess one AI-generated essay improve it, and reflect on their results.
All
Studenten als docenten: Student Kwalificatie Onderwijs (StuKO)
Het project Student Kwalificatie Onderwijs (StuKO) bracht de succesfactoren in kaart, en maakte een boekje met inspirerende voorbeelden van hoe SAT’s van verschillende onderwijsinstellingen worden begeleid en getraind.
Improving personal care
During this CEL project, students, professionals en teachers worked together to improve personal care for glioma patients.
Design principles for collaboration between universities and external partners
How can collaborations between higher education and external partners be successful?
Open Minds: leren perspectief te nemen en in dialoog te gaan
Project dat creatieve werkvormen ontwikkelt om complexe onderwerpen te bespreken en studenten de kennis, vaardigheden en attitudes voor dialoogvoering te laten ontwikkelen
Study choice processes in flexible study programmes
Understanding the interest development and choice processes of UCU students
Self-assessment @ UU
Integrating self-assessment into ‘assessment as educational strategy’
Improving feedback requests to foster feedback literacy
The role of feedback requests in shifting from assessment of learning to assessment for learning
Het ontwerpen van afstandsonderwijs gericht op samenwerkend leren
Hoe kunnen bètadocenten afstandsonderwijs ontwerpen gericht op samenwerking en communityvorming?
Monitoring students in online higher education
Investigating teacher monitoring of student progress in online higher education
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Toolbox Inclusive Teaching
This toolbox describes how a team of teachers may develop a more inclusive curriculum.
Geen interdisciplinaire bruggenbouwer zonder vaardigheden: een train-de-trainer project
Dit project heeft als doel om docenten zelfstandig interdisciplinaire vaardigheidstrainingen te laten verzorgen en integreren.