Featured
Why focus on internationalisation?
This report presents internationalisation as an important aspect of education and research at Utrecht University and it highlights the opportunities for further common growth.
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
All
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Toolbox Inclusive Teaching
This toolbox describes how a team of teachers may develop a more inclusive curriculum.
Geen interdisciplinaire bruggenbouwer zonder vaardigheden: een train-de-trainer project
Dit project heeft als doel om docenten zelfstandig interdisciplinaire vaardigheidstrainingen te laten verzorgen en integreren.
Spaces to code — Creating Dialogic Spaces for How to Deal with Sensitive Issues
The aim of the project is to develop a dynamic code for addressing sensitive issues in education.
Herontwerpen van een cursus praktijkgericht onderzoek voor leraren
Het project heeft als doel om een cursus te herontwerpen waarin studenten en ervaren leraren gezamenlijk onderzoeksvaardigheden ontwikkelen.
Seksualiteit: van niche naar mainstream.
Dit project heeft als doel een interdisciplinaire minor over seksualiteit en seksuele gezondheid ontwikkelen.
Terugkomdag voor alumni van de master Methodology and Statistics for the Behavioural, Biomedical and Social Sciences
Dit project heeft als doel OvP-beleid beter te linken aan alumnibeleid door terugkomdagen te organiseren.
Crisis to resilience: Student empowerment in the climate emergency and beyond
The project aims to bolster students' individual and social resilience and agency towards climate action, as well as enhancing their general resilience.
Ethiek is de basis
Inleiding Hoewel ethiekonderwijs binnen de faculteit SW vaste plek heeft gekregen is van een samenhangend programma nog geen sprake, en bovendien is de vraag om studenten voor te...
Reflection line Pedagogical Practicum
The Pedagogical Practicum enhances first-year Bachelor's students' reflection on pedagogical issues through evidence-based advisory reports.
Guiding students in setting and executing self-set professional learning goals
This study examines how teachers guide students in setting and achieving self-directed learning goals during Challenge-Based Learning (CBL).
Policy and evaluation research, project “Warme wijken”
This project aims to facilitate a meaningful learning experience while providing actionable insights to municipalities.