Featured
DiO: Dokter in Ontwikkeling
Het project heeft als doel: professionele identiteitsontwikkeling bij geneeskundestudenten te versterken
Health in socially vulnerable groups: learning through community engagement
This project aims to raise awareness and foster inclusiveness in medical students through community-based learning.
Duurzame wetenschapper; hoe word je dat?
Dit project heeft als doel om duurzaamheid in (bio)medisch onderzoek integreren via onderwijsinnovatie en e-modules.
All
Crisis to resilience: Student empowerment in the climate emergency and beyond
The project aims to bolster students' individual and social resilience and agency towards climate action, as well as enhancing their general resilience.
Hidden Curriculum
This project develops a toolbox to help unpack, expose, materialize, and challenge the hidden curriculum.
History Teaching Platform: als community of practice
Dit consolidatieproject heeft ten doel om het History Teaching Platform in te bedden en (intern) te verduurzamen.
Digital Reading and the Twenty-First Century Historian: Doctoral Student Perspectives
The aim of this project is to investigate the process by which PhD students in history learn digital skills.
Connective thinking for integration of the General Education curriculum
The research aims to support students in connecting their GE curriculum by structuring notes with a note-making tool.
The challenges of Dutch as second language
This project aims to bring students of Linguistics in contact with refugees, help them with Dutch-L2, and, have them meet the Other on a human level.
After the dust settles
This project investigated the civilian harm effects of the Dutch airstrike in Hawija (Iraq).
Promoting the reading-writing nexus: how teachers can guide students in becoming academic writers across the curriculum
This project aims to support teachers in empowering students to develop their academic literacy skills.
Inspelen op individuele verschillen in academische (schrijf)vaardigheden
Dit project beoogt academische (schrijf)vaardigheden en feedbackgebruik van studenten aan te pakken met een feedback-portfolio en Academic Skills Database.
Internationalisering van de neerlandistiek in Utrecht
Dit project beoogt internationale mobiliteit te bevorderen en internationale perspectief in de masters Neerlandistiek en Nederlandse literatuur en cultuur te versterken.
Frans als 21st century skill
De opleiding Frans hoopt met studentgericht leren en technologie in fysieke en virtuele onderwijsruimtes de ontwikkeling tot 'young professional' te verbeteren.
Bruggenbouwers-vervolg: interdisciplinair werken in het TCS-eindwerkstuk
Dit project onderzoekt hoe Taal- en Cultuurstudies studenten een interdisciplinair eindwerkstuk kunnen aanbieden passend bij hun achtergrond en ambities.