Featured
Why focus on internationalisation?
This report presents internationalisation as an important aspect of education and research at Utrecht University and it highlights the opportunities for further common growth.
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
All
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Toolbox Inclusive Teaching
This toolbox describes how a team of teachers may develop a more inclusive curriculum.
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
Minor Taal, Recht en Cultuur
Dit project heeft als doel om de minor Taal, Cultuur en Recht interdisciplinair te verbeteren en verduurzamen.
Eigenaarschap van leren
Dit project heeft als doel om eigenaarschap van leren systematisch te versterken via oefeningen, activiteiten en docententrainingen.
Herziening verdiepingspakketten in de BA Media en cultuur
Dit project heeft als doel om vijf nieuwe interdisciplinaire en thematisch georiënteerde verdiepingspakketten te ontwerpen.
Taalverwerving Frans 2: monitoren van en differentiëren in een heterogene groep
Dit project heeft als doel om: differentiatiestrategieën en diagnostische instrumenten te integreren in Taalverwerving Frans 2.
Crisis to resilience: Student empowerment in the climate emergency and beyond
The project aims to bolster students' individual and social resilience and agency towards climate action, as well as enhancing their general resilience.
Hidden Curriculum
This project develops a toolbox to help unpack, expose, materialize, and challenge the hidden curriculum.
History Teaching Platform: als community of practice
Dit consolidatieproject heeft ten doel om het History Teaching Platform in te bedden en (intern) te verduurzamen.
Digital Reading and the Twenty-First Century Historian: Doctoral Student Perspectives
The aim of this project is to investigate the process by which PhD students in history learn digital skills.
Connective thinking for integration of the General Education curriculum
The research aims to support students in connecting their GE curriculum by structuring notes with a note-making tool.