Featured
Placemat method
This method facilitates group discussions, letting students individually answer questions before collaborating on shared responses.
World café
A structured group discussion in a café setting, promoting listening and discussion on specific themes.
Reflection line Pedagogical Practicum
The Pedagogical Practicum enhances first-year Bachelor's students' reflection on pedagogical issues through evidence-based advisory reports.
All
Digital Reading and the Twenty-First Century Historian: Doctoral Student Perspectives
The aim of this project is to investigate the process by which PhD students in history learn digital skills.
Connective thinking for integration of the General Education curriculum
The research aims to support students in connecting their GE curriculum by structuring notes with a note-making tool.
The challenges of Dutch as second language
This project aims to bring students of Linguistics in contact with refugees, help them with Dutch-L2, and, have them meet the Other on a human level.
After the dust settles
This project investigated the civilian harm effects of the Dutch airstrike in Hawija (Iraq).
Promoting the reading-writing nexus: how teachers can guide students in becoming academic writers across the curriculum
This project aims to support teachers in empowering students to develop their academic literacy skills.
Inspelen op individuele verschillen in academische (schrijf)vaardigheden
Dit project beoogt academische (schrijf)vaardigheden en feedbackgebruik van studenten aan te pakken met een feedback-portfolio en Academic Skills Database.
Internationalisering van de neerlandistiek in Utrecht
Dit project beoogt internationale mobiliteit te bevorderen en internationale perspectief in de masters Neerlandistiek en Nederlandse literatuur en cultuur te versterken.
Frans als 21st century skill
De opleiding Frans hoopt met studentgericht leren en technologie in fysieke en virtuele onderwijsruimtes de ontwikkeling tot 'young professional' te verbeteren.
Bruggenbouwers-vervolg: interdisciplinair werken in het TCS-eindwerkstuk
Dit project onderzoekt hoe Taal- en Cultuurstudies studenten een interdisciplinair eindwerkstuk kunnen aanbieden passend bij hun achtergrond en ambities.
Visualisatie Leerlijnen Bachelor Kunstmatige Intelligentie
Dit project creëert visualisatie van bachelor leerlijnen in Kunstmatige Intelligentie voor duidelijkheid en ondersteuning van docenten en studenten.
PPE: Interdisciplinaire en professionele vaardigheden
Dit project kijkt naar de successpunten en verbeterpunten van de eerste cyclus van de bachelor PPE.
Minor Taal en Recht: ontwikkeling en ondersteuning interdisciplinair onderwijs
Dit project tracht vier interdisciplinaire cursussen op te zetten die gezamenlijk de minor Taal en Recht zullen gaan vormen.