Featured
Learning goals and Bloom’s taxonomy
The what, why and how to define learning goals, based on Bloom's taxonomy.
Students and teachers collaborating with glioma patients: Improving personal care
During this CEL project, students, professionals en teachers worked together to improve personal care for glioma patients
Using Generative AI for Legal Tutorial Assignments
This project explored how students use Generative AI (ChatGPT) to solve legal tutorial assignments in a third-year bachelor’s course. A small intervention with six students assessed AI’s utility,...
All
Effectiveness of French language acquisition courses
Aligning the short-term goals in a language course with long-term professional language proficiency
Open Minds: leren perspectief te nemen en in dialoog te gaan
Project dat creatieve werkvormen ontwikkelt om complexe onderwerpen te bespreken en studenten de kennis, vaardigheden en attitudes voor dialoogvoering te laten ontwikkelen
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Toolbox Inclusive Teaching
This toolbox describes how a team of teachers may develop a more inclusive curriculum.
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
Minor Taal, Recht en Cultuur
Dit project heeft als doel om de minor Taal, Cultuur en Recht interdisciplinair te verbeteren en verduurzamen.
Eigenaarschap van leren
Dit project heeft als doel om eigenaarschap van leren systematisch te versterken via oefeningen, activiteiten en docententrainingen.
Herziening verdiepingspakketten in de BA Media en cultuur
Dit project heeft als doel om vijf nieuwe interdisciplinaire en thematisch georiënteerde verdiepingspakketten te ontwerpen.
Taalverwerving Frans 2: monitoren van en differentiëren in een heterogene groep
Dit project heeft als doel om: differentiatiestrategieën en diagnostische instrumenten te integreren in Taalverwerving Frans 2.
Crisis to resilience: Student empowerment in the climate emergency and beyond
The project aims to bolster students' individual and social resilience and agency towards climate action, as well as enhancing their general resilience.
Hidden Curriculum
This project develops a toolbox to help unpack, expose, materialize, and challenge the hidden curriculum.
History Teaching Platform: als community of practice
Dit consolidatieproject heeft ten doel om het History Teaching Platform in te bedden en (intern) te verduurzamen.