Featured
DiO: Dokter in Ontwikkeling
Het project heeft als doel: professionele identiteitsontwikkeling bij geneeskundestudenten te versterken
Health in socially vulnerable groups: learning through community engagement
This project aims to raise awareness and foster inclusiveness in medical students through community-based learning.
Duurzame wetenschapper; hoe word je dat?
Dit project heeft als doel om duurzaamheid in (bio)medisch onderzoek integreren via onderwijsinnovatie en e-modules.
All
Overlap en uitdaging in het interdisciplinair onderwijs
Dit project heeft als doel om het Copernicus Instituut te helpen bij het verbeteren van uitdagend onderwijs.
Vernieuwing Honoursprogramma van het Geosciences Honours College
Dit project heeft als doel het Geosciences Honours College te vernieuwen en te verbeteren.
All Aboard II
Het doel van dit project is om veldwerk inclusief te maken in geowetenschappelijke programma's, zodat het toegankelijk wordt voor alle studenten.
E-modules fysische geografie voor vakdocenten
Samen met de opleiding SGPL heeft de opleiding AW zich verplicht aan het verzorgen van de training van toekomstige en praktiserende docenten van het middelbare schoolvak aardrijkskunde. Het...
One step beyond: the Earth within the (exo)planetary context
This project aims to revamp the Planetology course, integrating blended learning, connecting it to the BSc curriculum.
Developing a single-point rubric for dissertations in Earth Sciences
This project aims to develop rubrics for bachelor's dissertations, fostering consistent assessment practices.
Crisis to resilience: Student empowerment in the climate emergency and beyond
The project aims to bolster students' individual and social resilience and agency towards climate action, as well as enhancing their general resilience.
An audio-walk in the (Science) Park
Outdoor activities can stimulate students’ knowledge, understanding and insight on geographical perspectives.
SENSE: Sustainable and Equitable North-South Collaboration in Education
SENSE aims to establish Sustainable and Equitable North-South Collaboration in Education across UMCU, University College Utrecht, and Geosciences.
The Impact of Digitalisation and Artificial Intelligence on Planning in MSc Education
This project aims to address the impact of digitalization and artificial intelligence on spatial planning practice and research.
Promoting the reading-writing nexus: how teachers can guide students in becoming academic writers across the curriculum
This project aims to support teachers in empowering students to develop their academic literacy skills.
Global Classroom in International Development Studies (Master)
The project promotes blended and challenge-based learning by creating a global, transdisciplinary classroom in the International Development Studies Master.