Featured projects
The impact of POGIL-style tutorials on student engagement
This comparison study examines how POGIL-style tutorials impact student participation and engagement.
Preparing medical students for workplace learning
Piloting a training programme to support medical students’ transition to workplace learning
Community-Engaged Learning within the medical curriculum
This project investigates second-year medical students’ learning in a CEL-course
All projects
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Using an adaptive learning system for optimal dissection class preparation
This study investigates if students engage in deeper learning activities during dissection class, when using an online adaptive learning system.
Utrecht Interdisciplinary Education Platform
This project creates an interfaculty virtual platform for interdisciplinary education, consolidating outcomes and enhancing initiatives across UU.
UU Open Source Investigations Lab (OSI Lab)
This project aims to establish an Open Source Investigations Lab at Utrecht University, a pioneering initiative in Europe.
Vernieuwing Honoursprogramma van het Geosciences Honours College
Dit project heeft als doel het Geosciences Honours College te vernieuwen en te verbeteren.
Versterken van positieve docent-student relaties
Dit project heeft als doel om positieve docent-studentrelaties te versterken met de Vragenlijst Interpersoonlijk Leraarsgedrag.
Visualisatie Leerlijnen Bachelor Kunstmatige Intelligentie
Dit project creëert visualisatie van bachelor leerlijnen in Kunstmatige Intelligentie voor duidelijkheid en ondersteuning van docenten en studenten.
Visualising Differences
This project prompts critical reflection on societal discourses by having students create films on diversity, difference, and social exclusion.
Wegwijs in open data: Gebruik van open data in de bachelor SGPL
Dit project heeft als doel: studenten en docenten wegwijs maken in het gebruik van secundaire, open databronnen.
Wendbaar worden: leren van adviseurs
Dit pilotproject binnen REBO begint met studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt met flexibiliteit en wendbaarheidseducatievormen.
What on Earth are we doing? Denkvaardige aardwetenschappers in de BSc en MSc
Dit project combineert History and Philosophy of Science met aardwetenschappelijke educatie door een nieuwe cursus te ontwikkelen.
Write your own Op-Ed, opiniërend schrijven
Deze pilot integreert instructie voor opiniebijdragen in leerdoelen voor masterstudenten, vanwege hun relevantie en schrijfvaardigheid.