Featured
Pass-fail grading in a theoretical course
The effects of pass/fail grading on educational quality in a theoretical course
Experiences and challenges with challenge-based learning in educational sciences
How do students, lecturers, and external stakeholders experience the CBL course, and what challenges do they perceive within this context?
The impact of POGIL-style tutorials on student engagement
This comparison study examines how POGIL-style tutorials impact student participation and engagement.
All
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
DiO: Dokter in Ontwikkeling
Het project heeft als doel: professionele identiteitsontwikkeling bij geneeskundestudenten te versterken
One step beyond: the Earth within the (exo)planetary context
This project aims to revamp the Planetology course, integrating blended learning, connecting it to the BSc curriculum.
Onderwijskundige ondersteuning nieuwe geneeskundecurriculum
Dit project heeft als doel een nieuw curriculum voor geneeskunde te ontwikkelen.
Curriculumherziening Klinische Gezondheidswetenschappen (KGW)
Dit project heeft als doel het KGW-curriculum te herzien.
Leerlijnen in curriculum verbeteren en zichtbaar maken
Stappenplan en leerlijnentool om leerlijnen te verbeteren en zichtbaar te maken voor studenten en docenten.
Student ownership by a personalized learning system
This project develops an IT-enhanced, future-proof, personalized learning system for UCU that gives students ownership over their curriculum and progress.
Developing a curriculum
Background and explanation on developing a curriculum.