Featured
Why focus on internationalisation?
This report presents internationalisation as an important aspect of education and research at Utrecht University and it highlights the opportunities for further common growth.
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
All
PPE: Interdisciplinary and Professional Skills
This project aims to embed and enhance interdisciplinary and professional skills in the PPE curriculum.
DiO: Dokter in Ontwikkeling
Het project heeft als doel: professionele identiteitsontwikkeling bij geneeskundestudenten te versterken
One step beyond: the Earth within the (exo)planetary context
This project aims to revamp the Planetology course, integrating blended learning, connecting it to the BSc curriculum.
Onderwijskundige ondersteuning nieuwe geneeskundecurriculum
Dit project heeft als doel een nieuw curriculum voor geneeskunde te ontwikkelen.
Curriculumherziening Klinische Gezondheidswetenschappen (KGW)
Dit project heeft als doel het KGW-curriculum te herzien.
Leerlijnen in curriculum verbeteren en zichtbaar maken
Stappenplan en leerlijnentool om leerlijnen te verbeteren en zichtbaar te maken voor studenten en docenten.
Student ownership by a personalized learning system
This project develops an IT-enhanced, future-proof, personalized learning system for UCU that gives students ownership over their curriculum and progress.
Developing a curriculum
Background and explanation on developing a curriculum.