Featured
Placemat method
This method facilitates group discussions, letting students individually answer questions before collaborating on shared responses.
World café
A structured group discussion in a café setting, promoting listening and discussion on specific themes.
Reflection line Pedagogical Practicum
The Pedagogical Practicum enhances first-year Bachelor's students' reflection on pedagogical issues through evidence-based advisory reports.
All
Assessing presentation skills and stress levels in students
This project explores how virtual reality presentations and feedback impact students' anxiety and arousal levels.
Crashing into PPE Interdisciplinarity?
PPE and History Bachelor started the program with teaching interdisciplinary research.
Bridging Introductory Courses in Economics and Ethics
Teaching an issue through travelling concepts as an investment in interdisciplinary skills.
AI in Higher Education
This USO project seeks to strengthen reflective awareness among staff and students about the risks and possibilities of generative AI.
Pleading in Virtual Reality: improving student experience and student learning
Our aim is to study which elements of our VR-approach (positively) influence student experience and student learning.
ChatGPT in (juridisch) onderwijs: mogelijkheden en risico’s
Het project onderzoekt de mogelijkheden en risico's van het gebruik van grote taalmodellen (LLM), zoals ChatGPT, in juridisch onderwijs.
Promoting the reading-writing nexus: how teachers can guide students in becoming academic writers across the curriculum
This project aims to support teachers in empowering students to develop their academic literacy skills.
Peer Feedback om schrijfvaardigheid te ontwikkelen
In dit artikel er onderzocht hoe de studenten peer feedback ervaren in het eerstejaarsvak ‘Grondslagen van recht’.
Digitale ondersteuning vaardighedentraining
Dit project beoogt middels interactieve e-modules academische vaardigheden te trainen omtrent het omgaan met juridische informatie.
Ontwerpen als competentie van REBO-studenten
In REBO-onderwijs zijn onderzoek, theorie en analyse sterk, maar designgericht onderwijs krijgt relatief weinig aandacht. Dit project ontwikkelt nieuwe onderwijsvormen.
Wendbaar worden: leren van adviseurs
Dit pilotproject binnen REBO begint met studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt met flexibiliteit en wendbaarheidseducatievormen.
Write your own Op-Ed, opiniërend schrijven
Deze pilot integreert instructie voor opiniebijdragen in leerdoelen voor masterstudenten, vanwege hun relevantie en schrijfvaardigheid.