Featured
Sensitieve debatten binnen een safe space- identity wheels
In deze leeractiviteit vullen studenten beide identity wheels in, waarna bespreking in duo's en klassikale terugkoppeling plaatsvindt. Belangrijk hierbij is dat studenten niet de beurt krijgen, maar zich zelf veilig moeten voelen om bepaalde informatie te delen.
Reflectieve vragen over professioneel-ethische kwesties
Docenten stellen reflectieve vragen opdat studenten tijdens het proces leren nadenken over verschillende professioneel- ethische kwesties. Inzicht in en begrip van dit soort kwesties wordt aan het einde van de cursus getoetst door middel van een persoonlijk reflectieverslag.
Thematisch jaarproject de Verbinding
In het thematisch jaarproject houden studenten zich bezig met hun rol als psycholoog en academisch professional in een actueel maatschappelijk vraagstuk, bijvoorbeeld eenzaamheid. Aan de hand van dat...
All
Sensitieve debatten binnen een safe space- identity wheels
In deze leeractiviteit vullen studenten beide identity wheels in, waarna bespreking in duo's en klassikale terugkoppeling plaatsvindt. Belangrijk hierbij is dat studenten niet de beurt krijgen, maar zich zelf veilig moeten voelen om bepaalde informatie te delen.
Reflectieve vragen over professioneel-ethische kwesties
Docenten stellen reflectieve vragen opdat studenten tijdens het proces leren nadenken over verschillende professioneel- ethische kwesties. Inzicht in en begrip van dit soort kwesties wordt aan het einde van de cursus getoetst door middel van een persoonlijk reflectieverslag.
Thematisch jaarproject de Verbinding
In het thematisch jaarproject houden studenten zich bezig met hun rol als psycholoog en academisch professional in een actueel maatschappelijk vraagstuk, bijvoorbeeld eenzaamheid. Aan de hand van dat...
Plagiaat game
In de Plagiaat Game leren studenten ‘plagiaat plegers’ te ontmaskeren.
Student confidence and ability in interpreting scientific literature
Supporting scientific literacy using the CREATE method
Developing (inter)professional identity of medical, pharmacy and nursing students
Learning across disciplines to build (inter)professional identity
Formatief toetsen bij statistiek onderwijs
Formatief toetsen om gespreid leren te stimuleren
Online oefenplatform Grasple
Grasple is een online platform waarmee docenten in het hoger onderwijs lessen met daarin oefeningen kunnen creëren voor hun studenten. Het biedt studenten een eenvoudig oefenprogramma dat middels...
Black Music and Cultural Production for Inclusive Utrecht: Students and community co-creation
This project used CEL funding to develop community-engaged learning activities and co-create spoken word, music and video essays with/featuring community partners.
Transition Makers Toolbox
The Transition Makers Toolbox contains ready-to-use teaching activities for personal and professional development of students and is structured around the Inner Development Goals framework, which focuses on personal...
Creating a virtual fieldwork experience for oceanography
Practicing real-world research skills with the Virtual Ship Classroom
Pass-fail grading in a theoretical course
The effects of pass/fail grading on educational quality in a theoretical course