Featured
Why focus on internationalisation?
This report presents internationalisation as an important aspect of education and research at Utrecht University and it highlights the opportunities for further common growth.
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
All
Open deur van de docent (‘Open doors’)
Binnen dit project werd een programma opgericht dat docenten in staat stelt om in de praktijk van elkaar te leren.
Interprofessional feedback in health professions education
This project develops a training in actionable interprofessional feedback for medicine and nursing students.
Native speakers’ peerfeedback
This project used native speakers as tutors for local academic language students to improve their language skills and increase internationalisation.
Academic Buddy
In dit project geven native speakers feedback aan Nederlandse studenten om hun taalvaardigheid te verbeteren en om internationalisering te bevorderen.
Community-based research for the Humanities
The project devised an educational framework aiding humanities students in conducting research with external stakeholders for internships or thesis projects.