Featured
Integration of AI-Avatars in Higher Education: Investigating the Impact on Learning Outcomes
The project encapsulates the integration of generative-AI based avatars in key courses and to conduct research that will investigate the impact on student learning outcomes, engagement levels, staff perception, workload, and overall satisfaction.
Academische schrijfcursussen voor wetenschappelijk personeel
Het doel van dit project is om twee nieuwe academische schrijfcursussen te ontwikkelen voor wetenschappelijk personeel binnen GSNS en GSLS.
Projectvoorstel Feedback en Programmatisch toetsen ZGS- 24/25
De bacheloropleiding Zorg, gezondheid en samenleving (ZGS) is een interdisciplinair programma, waarbij samengewerkt wordt tussen de faculteiten Bètawetenschappen, Diergeneeskunde en Geneeskunde. Door deze samenwerking zijn de docenten afkomstig...
All
Projectvoorstel Feedback en Programmatisch toetsen ZGS- 24/25
De bacheloropleiding Zorg, gezondheid en samenleving (ZGS) is een interdisciplinair programma, waarbij samengewerkt wordt tussen de faculteiten Bètawetenschappen, Diergeneeskunde en Geneeskunde. Door deze samenwerking zijn de docenten afkomstig...
Projectvoorstel Ziekteleerboek Ba en Ma DGK- 24/25
Dit project heeft als doel om het Ziekteleerboek up-to-date, uniform en innovatief te maken, met een vooruitzicht op jaarlijks onderhoud en betrokkenheid van gebruikers.
Zwerfkatten in Nederland: een maatschappelijk probleem
In dit CEL- project hebben studenten Diergeneeskunde (DGK) bijgedragen aan het terugbrengen van zwerfkattenkolonies in Nederland en het bewaken van de gezondheid en het welzijn van zwerfkatten.
Using an adaptive learning system for optimal dissection class preparation
This study investigates if students engage in deeper learning activities during dissection class, when using an online adaptive learning system.
Dedicated Days IPE – LOIS (Longitudinaal Onderwijs Interprofessioneel Samenwerken)
Dit project beoogt een longitudinale leerlijn te creëren met vaste interprofessionele onderwijsdagen per leerjaar van de deelnemende opleidingen.
Feedbackinstrumenten
Informatie en instrumenten die je als docent kunnen helpen bij het doorlopen van de feedbackscyclus.
Get started and keep going with SoTL!
The aim of this implementation project is for more UU teachers ‘to get started and keep going!’ with SoTL.
Select-UU: Een impuls voor de selectiepraktijk
Het implementatieproject bouwt voort op de opbrengsten van het huidige project Select-UU: een impuls voor de selectiepraktijk.
Interculturele competenties voor studenten, docenten en onderwijsmedewerkers
Het doel is om het onderwijs en materialen van het ICUU-project te verbeteren en te integreren in Biomedische, Geneeskunde en Diergeneeskunde. Het doel is om het onderwijs en materialen van het ICUU-project te verbeteren en te integreren in Biomedische Wetenschappen, Geneeskunde en Diergeneeskunde.
Utrecht Interdisciplinary Education Platform
This project creates an interfaculty virtual platform for interdisciplinary education, consolidating outcomes and enhancing initiatives across UU.
THERMOS: providing feedback for students via a Learning Analytics Dashboard
Development and implementation of a feedback instrument that allow students and supervisors to monitor students’ progress and to receive support.
Avatars of animals and humans
This project evaluates the effectiveness of using 3D interactive holographic models (avatars) of animals and humans for educational purposes.