Community Engaged Learning voor Honours Profileringscursussen
Honours studenten zijn de toekomstige leiders in onze maatschappij en spelen daarmee een belangrijke rol bij het oplossen van maatschappelijke uitdagingen van deze tijd. Het doel van dit project is om een training, manual, vlog en webpagina te ontwikkelen waarmee studenten zelfstandig (alleen of in kleine groepjes) een Community Engaged Learning (CEL) project voor en met maatschappelijke partners op kunnen zetten voor een honours profileringscursus(7.5 EC).
Achtergrond
De Honours Studenten (ca. 125) komen vanuit de 4 verschillende bachelor opleidingen (AW, SGPL, GSS en NW&I) van de faculteit, en worden via het Honours Programma automatisch getraind om interdisciplinair te denken en werken vanuit verschillende theoretische perspectieven. De mogelijkheden om samen te werken met en voor maatschappelijke partners, zijn niettemin schaars en nog niet integraal in het Honours Programma opgenomen. En dat is jammer, want juist Honours studenten zijn erg maatschappijbewust en maatschappelijk betrokken. Ze hebben meer dan gemiddeld de eigenschappen van wereldverbeteraars. Het leren via een Community Engaged Learning (CEL)/Challenged Based Learning (CBL) project draagt bij aan de doelstellingen van het Honours Programma, met name aan de persoonlijke ontwikkeling van studenten als toekomstige maatschappelijke leiders.
Projectomschrijving
We willen een training (4 korte workshops van max. 2 uur), 4 vlogs, een manual en webpagina, die voor alle 125 Honours studenten interessant zijn, en waarmee degenen die willen ook zelfstandig zo’n project kunnen opzetten. De thema’s van de workshops en bijbehorende vlogs zijn:
- Hoe vind je relevante en geschikte netwerkpartners?
- Hoe pak je samenwerking (via skills en compassie) aan met deze partners?
- Hoe communiceer je met deze partners?
- Hoe zorg je dat je van deze samenwerking leert, hoe reflecteer je hierop?