Featured
Why focus on internationalisation?
This report presents internationalisation as an important aspect of education and research at Utrecht University and it highlights the opportunities for further common growth.
UniCity: Learning Science in Society
UniCity beoogt toegankelijk onderwijs voor studenten van alle richtingen waarin zij de kans krijgen om maatschappelijk geëngageerd interdisciplinair onderzoek te doen samen met stadsbewoners en lokale gemeenschappen.
Ontwikkeling van adaptieve expertise stimuleren
Handreiking voor onderwijsontwikkelaars om adaptieve expertise ontwikkeling van studenten te stimuleren.
All
THERMOS: providing feedback for students via a Learning Analytics Dashboard
Development and implementation of a feedback instrument that allow students and supervisors to monitor students’ progress and to receive support.
Escaping the chasm: kennismaking blended onderwijsinnovaties
Ontwikkeling van een escape room om docententeams spelenderwijs kennis te laten maken met nieuwe onderwijstechnologieën.
Toolbox diversity in education
Toolbox to incorporate diversity in your educational practices.
Creating an Interdisciplinary Bachelor course: Living Pasts
In dit project wordt een bachelorcursus ontwikkeld waarin studenten de maatschappelijke en historische waarden van stedelijk erfgoed onderzoeken.
Time to listen: using podcasts as learning tools
This project explores podcasting's potential in engaging students with challenging content and tailoring education to personal interests.
Differentiatie door blended learning en learning analytics
Ontwerp en praktijktest van didactische modellen die gebruik maken van Blended Learning bij zeven faculteiten.
Leerlijnen in curriculum verbeteren en zichtbaar maken
Stappenplan en leerlijnentool om leerlijnen te verbeteren en zichtbaar te maken voor studenten en docenten.
Student ownership by a personalized learning system
This project develops an IT-enhanced, future-proof, personalized learning system for UCU that gives students ownership over their curriculum and progress.
Co-creating onLine Information Knowledge Clips for Society (CLICKS)
CLIKCS is een multidisciplinair onderwijsproject waar studenten van verschillende opleidingen samen online publiekseducatiemateriaal maken in de vorm van kennisclips en webteksten.
E-Quality: kwaliteit van toetsen
Ontwikkeling van het online systeem EQUALITY voor inzage en verbetering van de kwaliteit van toetsing.
Zichtbare leerlijnen
Dit project maakt leerlijnen in onderwijsprogramma's transparant en up-to-date voor studenten, docenten en organisatie met ontwikkelde leerlijnentool.
Blended learning: de toets en de docent
Onderzoek naar de combinatie van bestaande onderwijsvormen en e-assessment, e-lectures en e-modules in het onderwijs.